אושרו התקנות החדשות: יציאה מהבית - עד 100 מטר

הממשלה אישרה לפנות בוקר את טיוטת התקנות החדשות, לפיהן התחבורה הציבורית כנראה לא תופסק לחלוטין, אך תצומצם מאוד, ותיאסר יציאה לכל צורך שהוא, לבד הצטיידות במזון או תרופות. העונש: עד חצי שנת מאסר

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/03/20 07:51 כט באדר התשפ

אושרו התקנות החדשות: יציאה מהבית - עד 100 מטר
רחובות ירושלים. כמעט סגר, צילום: נתי שוחט, פלאש 90

המאבק בהתפשטות הקורונה נמשך, והתקנות החדשות של משרד הבריאות אושרו בממשלה לפנות בוקר (ד'). עמדת משרד הבריאות, לפיה יש להטיל סגר כולל על ישראל, ולהפסיק לחלוטין את התחבורה הציבורית, לא התקבלה באופן מוחלט, אך ההגבלות התרחבו באופן משמעותי.

על פי התקנות החדשות, שייכנסו לתוקפן לקראת הערב, היציאה מהבית תיאסר לצורך שאינו הצטיידות במזון או תרופות, יציאה לשירות רפואי או מספר מצומצם של מטרות נוספות, ותוגבל למאה מטר מהבית בלבד. פעילות ספורט תיאסר. התחבורה הציבורית תצומצם למינימום.

מקומות העבודה יוכלו להמשיך לפעול על בסיס 30% מהעובדים בלבד, ובכניסה למקומות העבודה ייערכו בדיקות חום לעובדים. עובד שחום גופו מעל 38 מעלות לא יוכל להיכנס.

תקנות משרד הבריאות

תקנות משרד הבריאותצילום: משרד הבריאות

תתאפשר יציאה לחתונה, הלוויה או ברית וכן יציאה לתפילה, כל עוד הפעילות מתקיימת במקום פתוח, ומספר המשתתפים בה לא עולה על עשרה בני אדם, שיש ביניהם מרחק של 2 מטרים לפחות בין אדם לאדם. בנוסף, תותר העברה של קטין שהוריו חיים בנפרד, בין בתי ההורים. 

כל החנויות ייסגרו למעט מרכולים, סופרים ושירותי פארם, וכן שירותי וטרינריה דחופה ומשלוחי מזון לבעלי חיים ימשיכו לפעול.

על פי דיווח ב'וואלה', שר הבריאות ליצמן רצה בישיבת הממשלה להחריג את בתי הכנסת, ולאפשר תפילה של עד 10. נתניהו סירב בתוקף והתעקש שהתפילה תותר רק בחוץ.

טיוטת התקנות החדשות שאישרה הממשלה:


להורדת הקובץ

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן