בלעדי: זוכה חידון התנ"ך הארצי, "מאחל בהצלחה לכולם, רק שיהיה החידון"

ארבעה זוכים מאושרים עלו לחידון התנ"ך העולמי, לאחר שזכו בחידון הארצי, וייצגו שם את ישראל. אחד הזוכים, משה גלידאי מישיבת מקור חיים, בראיון לכיפה: "תלמדו ברצינות, זה לא רק לאנשים גאונים"

חדשות כיפה גלעד ארליך, חדשות כיפה 24/03/20 19:20 כח באדר התשפ

בלעדי: זוכה חידון התנ"ך הארצי, "מאחל בהצלחה לכולם, רק שיהיה החידון"
חידון התנ"ך בשנה שעברה, צילום: Shlomi Cohen/FLASH90

8 מתמודדים בחידון התנ"ך הארצי התמודדו היום (ג'), על ארבעת המקומות לחידון התנ"ך העולמי. החידון התקיים בהיכל התרבות תרבותא אורנית. בשל ההיערכות הנוגעת למניעת התפשטות וירוס הקורונה והוראות משרד הבריאות נערך החידון ללא נוכחות קהל ובמעמד שמונה מתמודדים בלבד במקום 16 שעולים בכל שנה.

בשיחה עם "כיפה" אומר אחד הזוכים, משה גלידאי , מישיבת מקור חיים, כפר עציון: "למדתי הרבה בחודשים האחרונים אבל לא כמו שאני רוצה, כנראה כמו כולם, בשבוע האחרון הייתי בבידוד אז למדתי המון". בנוגע לשאלה מתי התחיל ללמוד ואם תמיד רצה להגיע לחידון, אמר כי התחיל ללמוד מאוד מוקדם, והשתתף בהרבה חידונים כבר מגיל צעיר. לגבי חידון התנך עצמו אמר שניסה בשנתיים הקודמות ולא הצליח, ועכשיו סוף סוף הצליח.

ביחס לאווירה בחידון ואם משבר הקורונה השפיע עליה, אומר שאין לו כל כך נקודת השוואה, אבל יכול להיות שהשפיע קצת והאווירה היתה קצת שונה.

המשך התכנון שלו הלאה לקראת חידון התנ"ך העולמי הוא "פשוט ללמוד, כמה שיותר", וכך גם מאחל לשאר המתמודדים, "שיהיה בהצלחה ושהחידון יהיה". גם לעצמו הוא מאחל "להצליח".

גלידאי הוסיף טיפ לרוצים להגיע לחידון התנ"ך העולמי: "תלמדו ברצינות, לאו דווקא אנשים "גאונים" מגיעים לשלב הזה, ואם אפשר גם להקריא לעצמכם בקול ולא רק קריאה רגילה, יכול לעזור מאוד"