הפגנת נכי צה"ל נגד ממשלת מיעוט: "להקים ממשלת אחדות ציונית"

מחאת נכי צה"ל כנגד ממשלת מיעוט עם תומכי הטרור מתרחבת. בהפגנה שנערכה בהתאם להנחיות משרד הבריאות, הניפו נכי צה"ל דגלי ישראל, הניחו דגל ישראל נוסף על אלונקה וקראו לכל הפוליטיקאים מן המפלגות הציוניות להקים ממשלת אחדות ציונית רחבה. "כל הגורמים הציוניים צריכים להיכנס מתחת לאלונקה בשעה קשה זו לעם ישראל. אצלנו אין דגל שחור, רק דגלי ישראל עם מגן דוד ופסים כחולים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/03/20 18:45 כח באדר התשפ

נכי צה"ל מצטרפים למחאה להקמת ממשלת אחדות. בהפגנה שנערכה היום (ג') ברחבת בית יד לבנים בכפר סבא, שנערכה בהתאם להנחיות משרד הבריאות, זעקו המוחים כנגד הכוונה להקים ממשלה עם תומכי טרור ושוללי זהותה היהודית של מדינת ישראל, וקראו להקים "ממשלת אחדות ציונית".

בהפגנה, הניפו נכי צה"ל דגלי ישראל, הניחו דגל ישראל נוסף על אלונקה וקראו לכל הפוליטיקאים מן המפלגות הציוניות להקים ממשלת אחדות ציונית רחבה.

מוביל המחאה הינו אורן אור ביטון, לוחם ומפקד לשעבר ביחידת המסתערבים של מג"ב, נפגע הלם קרב ומי שהיה חלק מרשימת "כחול לבן" לכנסת, אותה עזב לאחרונה עקב המגעים להקמת ממשלה הנשענת על הרשימה המשותפת בניגוד להבטחת הבחירות של המפלגה. ביטון הינו יו"ר עמותת "Trauma4Good" המטפלת בהלומי קרב, ומחבר הספר "חבית נפץ" המספר על הלם הקרב שלו.

ביטון אמר: "כל הגורמים והמפלגות הציוניות צריכים להיכנס מתחת לאלונקה בשעה קשה זו, בעת שאנחנו מתמודדים עם מגיפה עולמית עם השלכות כלכליות קשות מאוד לכל הציבור. אצלנו אין דגל שחור, רק דגל ישראל עם מגן דוד ופסים כחולים, בשמו הלכנו לקרב, איבדנו חברים ובני משפחה בקרב ועליו אנחנו נאבקים היום. תקימו ממשלת אחדות ציונית בלי הרשימה המשותפת, התומכת בטרור!".

מפגין נוסף הינו בכיר השב"כ לשעבר, יזהר דוד, מחבר הספר "פצצה מתקתקת", שאמר בהפגנה: "אני קורא לכל המנהיגים, העם רוצה ודורש מכם להקים ממשלת אחדות ציונית אתמול, לא היום... אם תובילו אותנו לסבב בחירות רביעי, אני מקווה שכל הציבור יוקיע את הפוליטיקאים וישים כאן הנהגה אחרת!".

דוד בסמן, נכה צה"ל שהשתתף גם כן בהפגנה, אמר: "האלונקה מסמלת את האחדות והערבות ההדדית... אנחנו מייצגים את כל הציבור הציוני, מכל השכבות, לא רק יהודים, הרוצים ממשלת אחדות ציונית רחבה כדי להתמודד עם המשבר שבו כולנו נמצאים".

גם עופר בר יהודה, מי שהיה קב"ן יחידת המסתערבים, השתתף בהפגנה, וסיפר כיצד איבד את רגלו בקרב. בר יהודה: "אנחנו אמנם רק ארבעה נכי צה"ל כאן, שנתנו בשביל המדינה את הגוף והנשמה, אבל מתחת לאלונקה הזו עומדים מליוני ישראלים... תפסיקו לחרטט לנו במוח, אנחנו חייבים ממשלת אחדות לאומית!

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן