מעבדה לאבחון חשודים שנדבקו בנגיף הקורונה נפתחה בצריפין

המעבדה, הפועלת בצריפין, הוקמה על מנת לשמור על הכשירות המבצעית בצה"ל, ותוכל לבדוק מאות חיילים ביום. הרב הצבאי הראשי: "נמשיך לסייע בכל משימה שתידרש בימים מורכבים אלו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/03/20 17:26 כח באדר התשפ

מעבדה לאבחון חשודים שנדבקו בנגיף הקורונה נפתחה בצריפין
המעבדה בצריפין, צילום: דובר צה"ל

מעבדה לאבחון אנשים החשודים כמי שנדבקו בנגיף הקורונה נפתחה היום (ג') בבסיס הרבנות הצבאית בצריפין. המעבדה, הפועל בשיתוף משרד הבריאות תאפשר לצה"ל לבדוק מאת דגימות ביום, שיאספו על ידי צוותי ניוד שיורכבו מחילות שונים. משרתים שיגלו תסמינים הדורשים בדיקה יוכלו לבחון למוקד שיופעל בהמשך ויפנה אותם לגורמים הרלוונטיים. 

צפו במאורע: 

פתיחת המעבדה מגיע בהמשך ישיר להיערכות הצה"לית להתמודדות עם נגיף הקורונה, זאת מתוך מטרה לשמור על הרציפות התפקודית והכשירות המבצעית בצה"ל, וכן חלק מהסיוע הלאומי שצה"ל מעניק למערכת הביראות האזרחית. 

קצין רפואה ראשי, תת-אלוף דר' טריף בדר הגיב לפתיחה ואמר: ״אנו גאים בעבודה המאומצת שנעשתה על מנת להסב את מעבדת DNA לזיהוי חללים למעבדה שמסוגלת לזהות את נגיף הקורונה בזכות עבודתם המאומצת של אנשי המקצוע בחיל. מהלך זה תורם תרומה משמעותית ליכולת חיל הרפואה לתת מענה למשרתי צה״ל בעיצומה של מגפה זו וכן תורם לכישוריו של צה״ל".

הרב הצבאי הראשי, תת-אלוף הרב אייל קרים התייחס גם הוא להיערכות ואמר: ״הרבנות הצבאית הינה הגוף האמון בשגרה ובחירום על הטיפול בחללים ובכלל זה על זיהויים המדויק. כחלק מכך, הוקמה מעבדת ה-DNA בבסיס הרבנות הצבאית כמשלים מתקדם לאמצעים הקיימים. לפני כשבועיים זוהה הפוטנציאל הקיים להסבת המעבדה והמיכון שבה לזיהוי נגיף הקורונה, נמשיך לסייע בכל משימה שתידרש בימים מורכבים אלו״.

מאהל המעבדה

מאהל המעבדהצילום: דובר צה"ל

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן