עכשיו זה רשמי: אולימפיאדת טוקיו 2020 נדחית בשנה

ההחלטה נפלה ואולימפיאדת טוקיו 2020 נדחתה בשנה, המשחקים לא ייערכו ב -24 ביולי, וזו הפעם הרביעית בהיסטוריה שלא נערכים במועדם. ראש ממשלת יפן: "הגנו למסקנה עם הוועד האולימפי על דחייה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/03/20 15:40 כח באדר התשפ

עכשיו זה רשמי: אולימפיאדת טוקיו 2020 נדחית בשנה
ריצה, צילום: shutterstock

אירוע הספורט הגדול ביותר בעולם, לא יתקיים במועדו, בעקבות התפשטות נגיף הקורונה. כך הודיע היום (ג') ראש ממשלת יפן שינזו אבה. לראשונה מאז 1944, האולימפיאדה תידחה, לאחר שהיתה אמורה להיפתח ב -24 ביולי בטוקיו.

נזכיר כי האולימפיאדה בעת החדשה בוטלה רק שלוש פעמים. לראשונה ב-1916 בעקבות מלחמת העולם הראשונה ואילו ב-1940 ו-1944 בוטלו המשחקים בגלל מלחמת העולם השנייה, באותן שנים בוטלה גם אולימפיאדת החורף.

זה היה שאלה של זמן עד קבלת ההחלטה בשל העובדה שהפעם מדובר בהתפשטות נגיף הקורונה ולא במלחמה, וירוס שפגע עד כמה כמעט בכל מדינות העולם, וכבר הביא לעשרות אלפי קרבנות ומאות אלפי נשאים.ראש ממשלת יפן שינזו אבה אמר: "יש הסכמה עם הוועד האולימפי לדחות את האולימפיאדה. היא לא תבוטל אלא תידחה בשנה ל-2021".

עד כה שידר הוועד האולימפי עסקים כרגיל, טקס הדלקת הלפיד בעיר אולימפיה ביוון התקיים כסדרו וגם העברת הלפיד לטוקיו התקיימה כרגיל. ב-17 במרץ ערך הוועד אסיפת וידאו מיוחדת והודיע בסיומה: "הוועד האולימפי הבינלאומי נותר מחויב להתחלת האולימפיאדה בזמן, אין צורך בשלב זה לקחת החלטות דרסטיות. אנחנו קוראים לספורטאים להמשיך בהכנות לטוקיו 2020".

בעקבות המשפט האחרון, קמה מחאה בקרב ספורטאים רבים ובעקבותיהם גם ארגוני הספורט, השחקנים והתאלטיקה ברחבי ארצות הברית, ולאחר מכן ברחבי העולם כולו. לדבריהם, היכולת שלהם להתאמן בתנאי בידוד והסגר כמעט בלתי אפשרית ולכן יש לדחות את המשחקים.

מספר וועדים אולימפיים, כמו הוועד האוסטרלי והקדני אף הודיעו כי הם פורשים מהמשחקים על מנת לשמור על בטחון הספורטאים שלהם. בהמשך הטרפו מדינות רבות לבקשות לדחייה, ביניהן ניו זילנד, ארה"ב ובריטניה. בסופו של דבר החליטו היפנים על הדחייה.

נכון להיום, 58 ספורטאים ישראלים השיגו את הקריטריונים להשתתפותם באולימפיאדת טוקיו, בענפים: אתלטיקה, שייט, קליעה, רכיבת סוסים, שחייה, גלישת גלים, התעמלות אמנותית, התעמלות מכשירים, אופני כביש ולראשונה גם נבחרת בייסבול, מדובר במשלחת הגדולה אי פעם של הספורט הישראלי למשחקים האולימפיים