שר החינוך בוחן הפחתה של 50% בשכר הלימוד בישיבות ובאולפנות

לאור פניותיהם של הורים רבים, מודיע הרב פרץ כי הנחה את צוות משרד החינוך לבחון הפחתה של כ- 50% בשכר הלימוד במוסדות בהם לא מתקיימים לימודים. בחלק מהמקומות שכר הלימוד מגיע ל- 15,000 ש"ח בשנה

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 24/03/20 15:12 כח באדר התשפ

שר החינוך בוחן הפחתה של 50% בשכר הלימוד בישיבות ובאולפנות
הרב פרץ. יפחית את שכר הלימוד?, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

שר החינוך הרב רפי פרץ שוקל להפחית מתשלומי שכר ההורים לפנימיות, כפרי נוער, ישיבות ואלפנות, זאת בשל כך שהנערים אינם נמצאים במסגרות ולכן אינם מהווים נטל כלכלי. יש לציין כי בחלק מהמוסדות שכר הלימוד מגיע עד לכדי 15,000 ש"ח בשנה, מה שהביא הורים רבים חםנות אל שר החינוך ולבקשו להפחית מהתשלומים.

לאור פניותיהם הרבות של ההורים, מודיע שר החינוך כי הנחה את הדרג המקצועי במשרדו לבחון את הנושא מתוך שאיפה להיענות בחיוב לבקשות ולהפחית את שכר הלימוד במוסדות שצויינו בכ- 50% לפחות. 

שר החינוך הגיב לדברים ואמר: "מדינת ישראל והמשק הישראלי נמצאים בשעת חירום, עקב המגבלות עסקים רבים סגורים, ואנשים לא נמצאים בעבודתם. הפנימיות אינן מלמדות בימים אלו וצריך להתחשב בעובדה שהתלמידים נמצאים בבתים ולא לומדים. הנטל לא יכול ליפול רק על כתפי ההורים ויש ערך בחלוקה של הנטל בין המוסדות להורים. הנחתי את הדרג המקצועי במשרד לבנות תכנית של הפחתה בשכר הלימוד על מנת להקל על ההורים."