נגיף הקורונה: בתי הכנסת במקום הראשון בהדבקה

משרד הבריאות פרסם מסמך בו הוא מפרט את מקורות ההדבקה הידועים על בסיס ניתוח של 50% מהחולים המאומתים. מתוך הניתוח עולה כי בתי הכנסת והישיבות ניצבים במקום הראשון עם 29% הידבקות. במקום האחרון: מקוואות

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 24/03/20 10:56 כח באדר התשפ

נגיף הקורונה: בתי הכנסת במקום הראשון בהדבקה
קורונה בבתי הכנסת, צילום: פלאש 90

מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בנגיף הקורונה, בשירות משרד הבריאות ופיקוד העורף, פרסם מסמך שאמור להטריד את המקפידים להגיע לבתי הכנסת גם בימי משבר אלה. לטובת זיהוי הידבקויות אפשריות הושלם ניתוח אפידמיולוגי של יותר מ-50% מהחולים המאומתים, ועל בסיס הניתוח ניתן להבחין במקומות בהם שהו החולים וכך ניתן לנתח את הסיכון היחסי שבהתקהלויות שבהם. 

מהניתוח עולה כי בבתי כנסת מתבצעת ההדבקה המשמעותית ביותר עם 24%. מנגד מקווה ניצב במקום האחרון מבחינת הדבקה משמעותית עם אחוז אחד בלבד. עוד ברשימה: מרכזי קניות, חנויות ומסעדות (חישוב כולל) עם 26% מההידבקויות המוכרות, ובתי מלון כ-15%. מוסדות החינוך עם 3% כמו גם הגנים ובתי האבות. מהנתונים הללו ניתן להסיק שהמספרים הנמוכים של ההדבקה במוסדות החינוך מגיעים כתוצאה מסגירתם לפני כשבוע וחצי.

יש לציין כי הנתונים נכונים לתאריך ה 22/3 ומרכז המידע מסייג את הנתונים בכך שהם מבוססים על מידע חלקי ולפני החמרת ההנחיות ולכן הנתונים עוד יכולים להשתנות

צילום: מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה

 

צילום: מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה

הרב שאול פרבר, יו"ר ארגון 'עתים' הגיב לנתונים ואמר:"הנתונים הללו מראים בבירור כי סגירת בתי כנסת זוהי חובה של ממש לשמירה על בריאות הציבור. מקומות בעלי נתוני הדבקה קטנים בהרבה, כמו מערכת החינוך (3%) וחדרי הכושר (1% בלבד), סגרו - אז מקום שבו 24% הדבקה, אך הגיוני לסגור גם"

"אנו פונים לרב יוסף ולרב לאו - החמירו בפיקוח נפש!", הפציר פרבר, "אנו קוראים לכל אחד להתפלל בביתו, על אף הכאב הכרוך בכך. זוהי שעת מבחן עבור הציבור בישראל, והתנהלות לא נכונה עלולה להביא אותנו חלילה לנקודת אל חזור מבחינת התפרצות המחלה. על כל אחד מאיתנו מוטלת החובה להישמר ככל שניתן, ומי יתן ויקויים בנו דברי הפסוק "כִּי הוּא יַצִּילְךָ מִפַּח יָקוּשׁ מִדֶּבֶר הַוּוֹת"