בניגוד למקומות קדושים אחרים: הר הבית סגור ליהודים

רחבת הכותל המערבי פתוחה ללא הגבלות. מערת המכפלה ממשיכה להיות פתוחה היום במגבלות של עד 30 איש בו זמנית. הר הבית? נסגר לכניסת יהודים. סטודנטים למען הר הבית: "הממשלה עשתה הסכם עם ירדן מאחורי הגב של הציבור כדי לנקות את ההר מיהודים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 23/03/20 14:30 כז באדר התשפ

בניגוד למקומות קדושים אחרים: הר הבית סגור ליהודים
הר הבית. סגור בפני יהודים, צילום: חיים קרויזר, מטה ארגוני המקדש

עקב הפרות חוזרות ונשנות של תקנות הבריאות על ידי המוסלמים בהר הבית, משטרת ישראל הודיעה אתמול(א) כי הוחלט לסגור את המקום כדי למנוע את המשך התפשטות נגיף הקורונה. אי לכך, עד להודעה חדשה, הר הבית יהיה סגור גם לכניסת יהודים וגם לכניסת מוסלמים. האם החלטת המשטרה נאכפת? לטענת "סטודנטים למען הר הבית" האכיפה מתבצעת רק כלפי המתפללים היהודים. 

קבוצה מצומצמת של פעילי התנועה יצאה היום בצהריים (ב') והגיעה עד לשערי ההר שם גילו חבריה כי רוב הכניסות ממשיכות להיות מאוישות באנשי ווקף מוסלמים שאף נכנסים פנימה באופן חופשי. בעת הסיור בשער השבטים נראו עשרות מוסלמים נכנסים פנימה באישור המשטרה, כשמפרסומים ברשתות החברתיות נראה שמאות מוסלמים ממשיכים לשהות בהר הבית ללא מגבלות. ברחובות העיר העתיקה ישנם בתי עסק שממשיכים לתפקד חרף המגבלות. המשטרה לא אפשרה את כניסת קבוצת הפעילים לשטח הר הבית. 

בזמן הסיור נראתה רחבת הכותל המערבי פתוחה ללא הגבלות בכניסה, בעוד שהר הבית נסגר לכניסת יהודים כחלק מהסכם כדי לשכנע את המוסלמים לדלל את שורותיהם בהר. גם מערת המכפלה המקורה ממשיכה להיות פתוחה היום במגבלות של עד 30 איש בו זמנית.

פתוחה אבל ריקה. רחבת הכותל המערבי

פתוחה אבל ריקה. רחבת הכותל המערביצילום: סטודנטים למען הר הבית

"מדובר באחיזת עיניים. הר הבית לא סגור למוסלמים ובכלל, אין שום סיבה שמתחם כל כך גדול יסגר. הממשלה עשתה הסכם עם ירדן מאחורי הגב של הציבור. לנקות את ההר מיהודים, זה היה התנאי של הווקף הירדני כדי לציית להוראות משרד הבריאות הישראלי", כך נמסר מתנועת סטודנטים למען הר הבית.