בג"ץ מציב אולטימטום לאדלשטיין: "אפשר לבחור יו"ר עד מחרתיים או שנפסוק נגדך"

בית המשפט העליון מודיע לאדלשטיין כי אם לא יאפשר לקיים הצבעה לבחירת יו"ר כנסת עד מחרתיים, הם יכריעו נגדו והוא יהיה מחוייב לקיים את ההצבעה בין אם ירצה או לא

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/03/20 13:35 כז באדר התשפ

בג"ץ מציב אולטימטום לאדלשטיין: "אפשר לבחור יו"ר עד מחרתיים או שנפסוק נגדך"
יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אולטימטום הוצב היום (ב') ליולי אדלשטיין, על ידי בג"ץ. לאחר שהוגשה עתירה נגדו, בעקבות סירובו לקיים הצבעה על יושב ראש חדש לכנסת, בג"ץ החליט לבינתיים למסור הודעה לאדלשטיין ולא להכריע. "כנס את מליאת הכנסת להצבעה לתפקיד היושב ראש תוך יומיים, אם לא תעשה כן נפסוק נגדך". כעת אדלשטיין נדחק אל הקיר וככל הנראה יאבד את תפקידו בו שימש במשך שבע שנים רצופות.

עקב החלטת בג"ץ מדובר באיבוד כוח משמעותי נוסף של הליכוד, גם היות הכנסת מתכנסת להצבעה על הקמת ארבע ועדות והליכוד וגוש הימין יאבדו את הראשות על אותן ועדות. כחול לבן שנהנית נכון לעכשיו מתמיכה של 61 חברי כנסת, שמסייעים לה בהחלפת ראשי הועדות, וככל הנראה גם יהיו לצידה בבחירה של יו"ר כנסת חדש.

בליכוד מודאגים מהעניין ומתחילים לנהל מהלכים פוליטיים, המיוחסים בעיקר למיעוט בכנסת, בכדי למנוע או לעכב את רוע הגזירה מבחינתם. הליכוד ככל הנראה יעשה פיליבסטר הערב על מנת לעכב את ההצבעות היום, בנוסף ח"כ מיקי זוהר דרש מגוש הימין להחרים היום את ההצבעה במליאה היום. ככל הנראה הליכוד וגוש הימין מאבדים את כוחם בכנסת, והם לא ישלטו בוועדות ובתפקיד היו"ר.