5 קומבינות של הישראלים בתקופת הקורונה

לישראלים יש מוח מיוחד בעניין עקיפת משברים, וגם כאן בתקופת הקורונה הישראלים מנסים למצוא דרכים כדי להקל על עצמם כדי שהמשבר יעבור בקלות

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 23/03/20 19:01 כז באדר התשפ

5 קומבינות של הישראלים בתקופת הקורונה
צילום: shutterstock

המוח היהודי בכלל, והישראלים בפרט אלופים במציאת פתרונות בעתות משבר. גם בתקופה בה ישראל והעולם כולו נמצא תחת משבר הקורונה, ואתו מגיעות הנחיות קשות על הציבור. אך שום הנחיות שבעולם לא יפגעו ברוח הישראלית שתמצא כל דרך אפשרית שגם הימים הלו יעברו בנעימים. הנה רשימה של 5 דברים שהישראלים עשו כדי להתמודד מול ההנחיות:

1. עיבור השנה

לוח שנה

אדר ב' מעולם לא היה מבוקש כל כך  
צילום: pixabay

המקרה הראשון אולי נחרץ גורלו בסופו של דבר אך אין ספק שזהו מהלך בעל תושייה. תושב איתמר לא אהב את הרעיון שהוא יעשה את ליל הסדר ללבד בבית ולן הוא תפס יוזמה. הוא הגיש דרישה שהרבנות תכריז כי היא מעברת את השנה, ושיהיה אדר נוסף. אותו אדם הגדיל לעשות, וכדי שיתייחסו אליו ברצינות עתר לבג"ץ כנגד הרבנות. העתירה אולי נדחתה, כי בסופו של דבר מאז שאין סנהדרין אין סמכות לעשות מעשה שכזה אך אכן מדובר ברעיון מבריק. הרי מי מאיתנו באמת רוצה לנקות לפסח ולא להעביר את החג אצל החמות או בבית מלון.

2. דחיית החלפת שעון הקיץ

עוברים לשעון קיץ

עוברים לשעון קיץ? אפשר לחכותצילום: shutterstock

פה מדובר ברעיון שמגיע הישר מהחלונות הגבוהים, שר הפנים בכבודו ובעצמו. אריה דרעי העלה הצעה ששעון הקיץ יוחלף במקום בסוף השבוע הקרוב, הוא יוחלף בתחילת חודש מאי. הטענה הייתה שלאזרחים יהיו פחות שעות יום להסתובב בחוץ. גם אנחנו בעד הרעיון, כי אין סיכוי שאנחנו מעבירים שעה נוספת עם הילדים אנחנו רוצים בשבע בערב כבר לשמוע נחירות. אלא שגם כאן המהלך נכשל, היות וכל מערכת המחשוב מועדכנת לפי התאריך המקורי, כך שלא תינתן הדחייה כדי שהמערכת לא תקרוס.  

3. אפליקציית ZOOM

לבחור נכון

צריך עשירי? תתקשרו אליו
צילום: shutterstock

המרוויחה הגדולה של תקופת הקורונה היא אפליקציית ZOOM. אין היום ישיבה של העבודה, או מפגש עם בני משפחה, בלי האפליקציה הנהדרת של שיחות וידאו רבת משתתפים. איך נחסכה לנו הצורך להתלבש ולקום ולכת לעבודה פיזית, עבודה בנעלי בית- IN. אבל השיא הוא הרעיון לעשות מניין באפליקציה היא גאונית. אפילו המניין תחת הפנס במוצאי שבת לא משתווה לרמת העצלות החדשה להתפלל מהבית, מבלי לוותר על מניין. אך גם כאן מדובר בחצי דרך, חלק מהרבנים אמנם התירו לענות לקדיש באפליקציה אך מכאן ועד לקיים מניין כנראה שאין היתר הלכתי לזה.     

4. חתונות מצומצמות

חתונה בימי הקורונה. אילוסטרציה

רק משפחה קרובה באה, מצטערים
צילום: Gershon Elinson/Flash90

כאן דווקא הופכים את ההנחיות לאידאל. ודאי שלבנו אל אלה שנאלצים לוותר על חתונת חלומותיהם, אך אפשר גם להסתכל על הצד החיובי. אחד הקשיים הכי גדולים בחתונה זה את מי צריך להזמין לחתונה, ויש כאלו שחייבים להזמין ואנחנו לא רוצים להזמין. אז עכשיו יש תירוץ טוב להגיד לנודניק הזה, או לדוד המביך שיברך בקול אחרי שישתה כוסית או עשר, שהם לא מוזמנים. "היינו רוצים שתבואו באמת, אבל אנחנו עושים חתונה רק עם המשפחה המצומצמת זה מה שמשרד הבריאות אמר".

5. מה? זה חיוני!

shutterstock

בוא חמוד לא יצאת כבר שעה, אתה צריך סיבוב
צילום: shutterstock

ההנחיות הולכות וסוגרות עלינו, ורק סיבות חיוניות מתירות לנו למתוח קצת רגלים ולנשום אוויר. אז כאן הישראלים מצאו שלל פתרונות: אין ספק שזו תקופה נהדרת לכלבים, מתקופות ארוכות של הזנחה וטיולים קצרים, הכלבים יוצאים עשר פעמים ביום כל פעם לטיול של שעה. יוצאים לעשות קניות בלי הרשימה כי הפעם אנחנו רוצים לשכוח דברים ולצאת לקנות שוב. גם לא נופתע אם בתום התקופה ישראל תרד במשקל באיזה עשרה קילוגרמים, הרי חשוב לצאת ולעשות ספורט אנחנו לא רוצים להתנוון.