סוכל ניסיון פיגוע בכביש 446, המחבל חוסל

כוח צה"ל חיסל הלילה מחבל שסיכן חיי אדם במערב בנימין פתח באש והרג את המחבל. ראש מועצת בנימין ישראל גנץ בירך את הצבא: "מברך את צה"ל על שינוי המדיניות. המסר יעבור למחבלים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/03/20 10:06 כז באדר התשפ

סוכל ניסיון פיגוע בכביש 446, המחבל חוסל
צילום: דוברות בנימין

כוח צה"ל חיסל אמש (א') מחבל שיידה סלעים לעבר כלי רכב ישראלים בכביש 446 סמוך לנעלין וכמעט גרם למותם של נוסעים. כוחות צה"ל שהיו במקום זיהו את התושבים נמצאים בסכנת חיים וירו לעבר המחבל שיידה סלעים ממקום גבוה לעבר מכוניות שנסעו במהירות של 90 קמ"ש. מדובר בסיכון ממשי לחיי אדם ולכן החיילים פתחו לעבר המחבל באש.

כתוצאה מזריקת האבנים נגרם נזק כבד ל-2 כלי רכב ישראלים, איש מנוסעי כלי רכב לא נפגע. "פעולת החיילים הצילה חיי אדם באופן חד משמעי" אומרים באגף הבטחון של מועצת בנימין שהגיעו למקום הארוע.

צילום: דוברות בנימין

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ התייחס לאירוע: "דרשנו מהצבא לשנות מדיניות מול המחבלים בדרכים, אני משבח את פעילות צה"ל הלילה ומחזק את ידי הלוחמים והמפקדים. אלפי תושבים ובהם נשים וילדים ואיתם אף ערבים ישראלים שנפגעו מידוי אבנים בכביש מודים להם על הפעולה שהצילה חיי אדם ותחזיר את ההרתעה. אני מודה לאלוף הפיקוד, למפקד אוגדת איו"ש תא"ל יניב אלאלוף ולמפקד חטיבת אפרים על ההקשבה ומסירות הנפש למען ההתיישבות בבנימין, וכמובן לחיילנו היקרים ששומרים עלינו מכל משמר. בנימין גאה בהם ומחזקת אותם".

האירוע הלילה מהווה שינוי משמעותי בתפיסת כוחות הביטחון בגזרה, לאחר שבחודשים האחרונים בוצעו מספר אירועי פח"ע בכבישים נגד יהודים. בחלק מהאירועים נפגעו מתיישבים באורח קל.