היום תערך ההצבעה בכנסת להקמת הועדות, האם תהיה גם הצבעה ליו"ר?

היום תערך ההצבעה להקמת ארבע ועדות, יש חשש כי גוש הימין יחרים את ההצבעות היום. בכחול לבן ממתינים להחלטת בג"ץ האם יחייבו לערוך הצבעה גם לתפקיד יו"ר הכנסת

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/03/20 07:55 כז באדר התשפ

היום תערך ההצבעה בכנסת להקמת הועדות, האם תהיה גם הצבעה ליו"ר?
צילום: דוברות הכנסת, גדעון שרון

היום הכנסת ה-23 תערוך מליאה בה יבחרו את הועדה המסדרת לכנסת. נכון בשלב זה לא אמורה להיערך הצבעה לתפקיד יו"ר הכנסת, אך החלטת בג"ץ בנושא עלולה לחייב את הכנסת להצביע. כמו כן יקימו את ועדת הכספים, ועדת חוץ וביטחון וועדת מיוחדת בנושאהקורונה. ח"כ מיקי זוהר דרש מגוש הימין להחרים את ההצבעה היום בכנסת. 

 ח"כ זוהר הודיע אתמול: " "לאור התנהלותם החד צדדית של כחול לבן וחבריהם, מחנה הימין על כל חמישים ושמונת חבריו החליט להחרים את הדיון מחר במליאה". טרם ברור האם גוש הימין יענה לקריאה או לא, על פי איילת שקד, בראיון לגל"צ, הם לא יחרימו את הקמת הועדות, והם יגיעו לכנסת אך לא ייקחו חלק בהצבעה במליאת הכנסת.

ח"כ אבי ניסנקורן העומד בראש הוועדה המסדרת, צפוי להיפגש עם ראשי סיעות גוש ה-61 כדי לסכם על הרכב הוועדות ומי יעמוד בראשן. ככל הנראה גבי אשכנזי יעמוד בראש ועדת חוץ וביטחון, עודד פורר, יכהן כיושב ראש ועדת הכספים וטרם ברור מי מכחול לבן יעמוד בראש הועדה בנושא הקורונה. בכל מקרה נראה כי ח"כ משה גפני ייפרד היום מהתפקיד יו"ר ועדת הכספים, בו החזיק במשך השנים האחרונות.

נזכיר ששבעה חברי כנסת נמצאים בבידוד, 5 מגוש הימין ושניים מגוש השמאל. הח"כים הם: השרים אריה דרעי, צחי הנגבי ובצלאל  סמוטריץ', יצחק כהן ומשה אבוטבול- כל אלה מהימין, רם בן ברק ואלון שוסטר- מהשמאל. נבדקת עוד אפשרות כי אותם חברי הנסת יוכלו להצביע מרחוק, אך טרם הגיעה החלטה סופית.