העקבות נגיף הקורונה: הר הבית נסגר עד להודעה חדשה

במשטרה החליטו לסגור את הר הבית כליל - ליהודים ולערבים, בשל הפרות חוזרות ונשנות של תקנות הבריאות של מתפללים בהר. תנועת "סטודנטים למען הר הבית" הגיבה בזעם על ההחלטה: "מדובר שוב באחיזת עיניים ואפלייתו של הציבור הישראלי היהודי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/03/20 21:29 כו באדר התשפ

העקבות נגיף הקורונה: הר הבית נסגר עד להודעה חדשה
האם יהודים יעלו להר הבית ב-ט' באב? / צילום: Sliman KHder, flash 90, צילום: SLiman Khader/FLASH90

עקב הפרות חוזרות ונשנות של תקנות הבריאות על ידי המוסלמים בהר הבית, משטרת ישראל מודיעה כי הוחלט לסגור את המקום כליל, למניעת התפשטות נגף הקורונה. אי לכך, עד להודעה חדשה, הר הבית יהיה סגור גם לכניסת יהודים. 

במנהלת עולי הר הבית קיבלו את הידיעה על כך בצער רב, ולצד הברכות לכוחות הבטחון, על השירות המסור שהעניקו עד היום לעולים להר הבית בימים המאתגרים, פועלים במנהלת מול הגורמים הרלוונטים, לאפשר את כניסת המתפללים יהודים בתנאים המאושרים בתקנות הבריאות. 

צילום: ללא

תנועת "סטודנטים למען הר הבית" הגיבה בזעם על ההחלטה: "לצערנו מדובר שוב באחיזת עיניים ואפלייתו של הציבור הישראלי היהודי. מה שלא סיפרו לציבור זה שמאות אנשי הווקף הירדנים, וכמובן כאלה שבמסווה של עבודה כזו או אחרת יכנסו להר, ימשיכו להיכנס להר הבית ואף יתפללו בתפילות המוסלמיות בהר כרגיל, כך לפי הודעת הווקף עצמו. אם מאפשרים למאות עובדי הווקף הירדני להמשיך לעבוד ולפעול ולהתפלל בשטח ההר - מדובר בהצגה של דאגה לשלום הציבור ובתירוץ לסגירת הר הבית בפני יהודים ותו לא.כמו בכל מקום אחר בארץ - על משטרת ישראל לדאוג למנוע התקהלויות של מעל 10 אנשים לא משנה מהי דתם ואמונתם, ולא לסגור את הר הבית."