הסתיים הדיון בבג"ץ נגד אדלשטיין: ההחלטה טרם התקבלה

כחול לבן עתרו נגד הכוונה של יושב ראש הכנסת שלא לאפשר הצבעה על החלפתו. יועמ"ש הכנסת הסביר כי לא נכון לבצע החלטות תקדימיות בעת הזו, יועמ"ש הממשלה חלק עליו וקבע כי פעילות הכנסת חשובה בעת חירום

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/03/20 19:36 כו באדר התשפ

הסתיים הדיון בבג"ץ נגד אדלשטיין: ההחלטה טרם התקבלה
אדלשטיין, צילום: דוברות הכנסת

שופטי שג"ץ דנים בשעה זו (א') בעתירתם של כחול לבן והתנועה למען איכות השלטון, נגד יו"ר הכנסת יולי אדלשטייו.  בפתח הדיון, המועבר בשידור וידאו במעגל סגור כדי לצמצם את מספר הנוכחים באולם, אמרה הנשיאה אסתר חיות שהיא מבקשת לייעל את הדיון, ולאור עמדת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ועמדת יו"ר הכנסת, הדיון יתמקד בשאלת ההצבעה על יו"ר כנסת חדש.

"הנושא של הקמת ועדה מסדרת יגיע למליאה למחר, והנושא של היקף האיסור על התקהלות וההסבר שניתן שמדובר אך ורק בעניין טכני ושייקבעו אלטרנטיבות ושזה לא סוגר את הכנסת ולא קובע. נדמה לי שבהינתן התשובות האלו שקיבלנו אפשר להתכנס לנושא של בחירת יו"ר הכנסת", אמרה חיות. בעתירה דנים הנשיאה אסתר חיות, המשנה לנשיאה חנן מלצר והשופטים עוזי פוגלמן, יצחק עמית וניל הנדל.

יועמ"ש הכנסת, עו"ד איל ינון  הסביר בפתח הדיון כי כי לא נכון לקבל בעת הזאת הכרעות תקדימיות, שכן התערבות ביהמ"ש בהחלטה זו יכולה לפגוע במרקם החוקתי: "מה שמטריד אותי כיועמ"ש הכנסת הוא כי אם ניתן דרור לרצונם של 61 חברי כנסת, יתכן כי נגיע למצב בו יהיה יו"ר מהאופוזיציה. אני מזהיר כי דבר כזה יהיה למוקש שיוטמן באירוע הזה וילווה אותנו לאורך כל הכנסת. זוהי התנגשות בלתי נמנעת. זה לא נכון לקבל הכרעות תקדימיות, המשפטנים לא מנהלים את הכנסת".