יועז הנדל יורה בנגמ"ש: "‏לא יודע מה טוב למפלגה, יודע שלמדינת ישראל טוב ממשלת אחדות"

הסממן הימני של כחול לבן יוצא נגד הניסיונות של חבריו להחליף את יושב ראש הכנסת אדלשטיין בחברו למפלגה ח"כ מאיר כהן, מכיוון שהם מחבלים במאמצים לממשלת אחדות ורומז כי המפלגה לא פועלת רק ממניעים של טובת המדינה

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/03/20 16:08 כו באדר התשפ

יועז הנדל יורה בנגמ"ש: "‏לא יודע מה טוב למפלגה, יודע שלמדינת ישראל טוב ממשלת אחדות"
ח"כ יועז הנדל, צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

חבר הכנסת יועז הנדל, הסממן המרדן והימני בכחול לבן, עושה עוד צעד נגד מפלגתו ויוצא נגד הניסיונות של חבריו להחליף את יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין, בחברו למפלגה ח"כמאיר כהן מכיוון שהם מחבלים במאמצים לממשלת אחדות. 

הנדל צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "‏לא יודע מה טוב למפלגה, יודע שלמדינת ישראל טובממשלת אחדות", ובכך רמז גם על המניעים הנסתרים של כחול לבן, שלכאורה לא מונעת מטובת המדינה. כזכור, זו אינה הפעם הראשונה שהנדל יוצא נגד מפלגתו. כשהחלו המגיעים עם הרשימה המשותפת הוא הודיע מיד, ביחד עם ח"כ צביקה האוזר, כי יצביע נגד ממשלת מיעוט בהימנעות המשותפת ובכך סתם את הגולל על האפשרות הזו. 

ניסנקורן ושלח בכניסה לבית המשפט העליון

ניסנקורן ושלח בכניסה לבית המשפט העליוןצילום: ללא

במקביל, נציגי כחול לבן הגיעו לבית המשפט העליון, לקראת פתיחת הדיון בעתירה נגד יו״ר הכנסת. יו״ר סיעת כחול לבן, ח״כ אבי ניסנקורן הסביר: ״דווקא בימים קשים אלה חשוב כל כך שתהיה כנסת מתפקדת, למען שלום האזרחים ולמען הדמוקרטיה הישראלית שמצויה בסכנה של ממש. הכנסת חייבת לחזור לעבוד באופן מלא, לטובת שקיפות בקבלת החלטות וכדי לפקח על החלטות הממשלה. נבקש היום מזור מבית המשפט כדי שנוכל למלא את חובתנו כנבחרי ציבור במאמץ לתת מזור לאזרחי ישראל״.

ח״כ עפר שלח, ממובילי המאבק טוען:״באנו לכאן היום כדי שגם בית המשפט העליון יתן את החותמת שלו על מה שברור לכל אזרח והוא: שכנסת מתפקדת היא לא רק חיונית לדמוקרטיה, היא חיונית להתמודדות של ישראל עם משבר הקורונה. דווקא אל מול הניסיון של הממשלה ביום חמישי האחרון לסגור את הכנסת, שהיועץ המשפטי לממשלה צריך להזכיר לראש הממשלה ולשרים שלו שאין להם בכלל סמכות על הכנסת, אל מול ההתנהגות הזאת חשוב במיוחד שהכנסת תחזור לתפקד ושבית המשפט העליון יאמר את דברו״.