איגוד רבני קהילות קוראים לעזור לנפגעים כלכלית מהקורונה

איגוד רבני קהילות בשיתוף ובתמיכה של נשיא איגוד רבני קהילות, הרב שמואל אליהו, הרב חיים דרוקמן ועוד רבים פתחו בקמפיין של ערבות הדדית במסגרתה הם מבקשים תרומות מהציבור לצורך הקמת קרן לרווחת כל אלו שנפגעו כלכלית ממשבר הקורונה

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/03/20 16:05 כו באדר התשפ

איגוד רבני קהילות קוראים לעזור לנפגעים כלכלית מהקורונה
צילום: אלישמע סנדמן

יותר מהמצב הבריאותי, הקורונה גרמה למשבר גדול בשוק העבודה. לא מעט דובר על כך שישנה עליה בעשרות אחוזים של אנשים שפונים ללשכת התעסוקה, חותמים אבטלה בביטוח לאומי ולא יודעים מאיפה יביאו את הכסף כדי לסגור את החודש הבא. נכון להיום, ע"פ הנתונים, שיעור האבטלה בישראל מסתכם ב-16.5%, בהשוואה לשיעור של כ-4% לפני המשבר. בשירות התעסוקה מדווחים על למעלה מ 500,000 נרשמים מתחילת החודש וזוהי רק ההתחלה. 

לצורך כך נפתח קמפיין ערבות הדדית ביוזמת איגוד רבני קהילות ובשיתוף ובתמיכה של רבנים ואנשי ציבור בינהם: נשיא איגוד רבני קהילות,הרב שמואל אליהו, הרב חיים דרוקמן, הרב יהושע שפירא, בצלאל סמוטריץ', עידית סילמן, אלדד פרי, הילה ונריה ותקין ועוד. במסגרת הקמפיין, ניתן לתרום לצורך הקמת קרן מיוחדת שתאפשר לאנשים מכל גווני האוכלוסייה לפנות ולקבל מענק שיעזור להם לעבור את התקופה הקשה.

קרן -אור, הקרן לתמיכה בנפגעי משבר הקורונה, מהווה מענה וקו אחרון עבור רבים שמשכורתם נפגעה בצורה קריטית בשל ההגבלות שנוצרו עקב נגיף הקורונה. התרומות לקרן, יועברו בשלמותן לאנשים הפונים בבקשה שעומדים בקריטריונים הנדרשים ללא רווח של צד שלישי.

נשיא איגוד רבני קהילות, הרב שמואל אליהו אמר: " ערבות הדדית היא המפתח החשוב ביותר בימים הללו.  איפה שלא נסתכל אפשר לראות את האכפתיות והמעורבות הקהילתית שלנו אחד בשני.
בתוכינו יש מאות אלפי משפחות שאיבדו את פרנסתם. במקום הזה יש לנו יכולת ואפילו חובה לסייע להם. הקמנו ביחד עם קבוצת אנשים יקרים קרן שתדאג ש 100% מתרומתכם תגיע לאנשים הנכונים. אני קורא לציבור: בואו, היו שותפים, גלו אחריות ועזרו לעם ישראל לצלוח את התקופה הקשה הזו ביחד".