שערי צדק: פג בן חודשיים אובחן כחולה קורונה

אחות במחלת הפגייה בבית החולים שערי צדק בירושלים הדביקה פג בנגיף הקורונה בשוגג. במקביל, מטופל עם מחלת רקע הגיע לטיפול ובבדיקה ראשונה התברר כנקי והועבר למחלקה פנימית. נבדק שוב ואובחן כנשא קורונה, הבאים במגע עודכנו

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/03/20 14:59 כו באדר התשפ

שערי צדק: פג בן חודשיים אובחן כחולה קורונה
בית החולים שערי צדק, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לראשונה פג בן חודשיים נדבק בנגיף הקורונה בבית החולים שערי צדק בירושלים. הפג, שנולד במצב קשה במשקל נמוך מאוד וסבל מסיבוכים קשים עקב לידה מוקדמת, אובחן כנשא בעקבות חקירה שבוצעה בבית החולים. זאת, לאחר שהתברר כי עובדת סיעוד במרכז הרפואי נדבקה בנגיף. 

לפי הודעת בית החולים, העובדת - שנדבקה ככל הנראה מחוץ לבית החולים - ביצעה בשבוע שעבר  מספר משמרות מצומצם בבית החולים, מתוכן משמרת אחת ביחידת הפגים. הפג כאמור אובחן כנשא של הנגיף. בהתאם לכך, ועל מנת למנוע כל אפשרות של מגע, הוכנסו כמה אנשי צוות והורים לבידוד.

במקביל, מטופל עם מחלת רקע קשה מאוד התקבל היום (א') בבית החולים שערי צדק בחדר בידוד בשל חשד לקורונה. בעקבות תוצאה שלילית שהתקבלה, המטופל הוצא מחדר הבידוד והועבר להמשך טיפול במחלקה פנימית. עם זאת בדיקה חוזרת התקבלה כחיובית והמטופל הועבר מיידית למחלקת הכתר לאחר ששהה שעתיים בלבד במחלקה.

חקירה אפדימיולוגית שבוצעה מצאה כי המטופל נחשף רק בחדר בו אושפז למספר אנשי צוות בודדים שהיו עם מסיכות כירורגיות, 2 מטופלים ומספר בני משפחה וכולם הונחו להיכנס לבידוד. לא נחשפו עוד מטופלים או אנשי צוות.

בנוסף, עובדת במרכז הרפואי שערי צדק שהתגלתה כחיובית ככל הנראה בעקבות הדבקה בקהילה ביצעה בשבוע שעבר מספר משמרות מצומצם בבית החולים מתוכן משמרת אחת ביחידת הפגים. בעקבות החקירה שבוצעה, עלה כי אחד הפגים ביחידה שנולד במצב קשה במשקל נמוך מאוד וסיבוכים קשים בשל פגות מוקדמת, אובחן גם הוא כנשא. בהתאם לכך ועל מנת למנוע כל אפשרות של מגע הוכנסו מספר אנשי צוות והורים לבידוד.

מבית החולים נמסר כי "בשערי צדק מדגישים כי ננקטים כל האמצעים למיגון הצוותים ושמירה על בטיחות המטופלים בצורה המחמירה ביותר".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן