"היבדק וסע": שלושה מתחמים חדשים של מד"א לבדיקות קורונה יפתחו ברחבי הארץ

חדשות כיפה בשיתוף ידיד מד"א 22/03/20 12:24 כו באדר התשפ

"היבדק וסע": שלושה מתחמים חדשים של מד"א לבדיקות קורונה יפתחו ברחבי הארץ
אנשי מד"א, צילום: צילום מסך

 

על רקע התפשטות נגיף הקורונה בישראל, ובהתאם להנחיות משרד הבריאות, מגן דוד אדום פועל להגדלה משמעותית של מערך הדגימות ברחבי הארץ. לצורך כך, כבר הוקם והחל לפעול מתחם "היבדק וסע" הראשון - בגני יהושע בתל אביב, אליו מגיעים אזרחים ברכביהם הפרטיים, כאשר הדגימה נלקחת בעודם יושבים ברכב. 

 בהתאם להחלטת שר הבריאות יעקב ליצמן, מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב ומנכ"ל מד"א אלי בין, במוצ"ש החלה ההקמה של שלושה מתחמי "היבדק וסע" נוספים בחיפה, ירושלים ובאר שבע.

 על מיקום המתחמים ומועד הפתיחה תצא הודעה נפרדת בהמשך

שלושת המתחמים החדשים יוקמו במהירות האפשרית, וצפויים להתחיל לפעול בימים הקרובים. כמו המתחם שכבר נפתח בתל אביב, אל כל אחד מהם צפויים להגיע ולהיבדק בין מאות לאלפי ישראלים בכל יום. בכל אחד מהמתחמים יוצבו צוותים של מגן דוד אדום, אנשי משטרת ישראל ומאבטחים, אשר יישמרו על הסדר הציבורי. חולים אשר לא יהיו מסוגלים להתנייד למתחם, ללא שימוש בתחבורה ציבורית, יוכלו לבצע את הדגימה בביתם, כפי שהיה עד כה.

 

במד"א מבקשים להדגיש כי הגעה לבדיקה במתחם "היבדק וסע" מותנית ביצירת קשר עם מוקד 101 של מגן דוד אדום, ובקבלת אישור. מי שיאושר ע"י רופא שיש ליטול ממנו דגימה, יקבל מסרון SMS עם הפרטים, ויתבקש להגיע למתחם המתאים על פי מקום מגוריו בשעה הנקובה. כחלק מתהליך הדגימה, יגיע הנבדק למתחם ברכב פרטי, יבוצע במקום זיהוי ואימות נתונים, שלאחריו תילקח דגימה ע"י פראמדיק מד"א, אשר עוטה ערכת מיגון מלאה נגד הדבקה. במשך כל התהליך, הנבדק יישאר ברכבו, ולאחר מכן ייסע חזרה ישירות לביתו.

 

עד כה נדגמו במתחם "היבדק וסע" בגני יהושע בתל אביב יותר מ-350 אזרחים, ובסך הכל, מאז החל להתפשט נגיף הקורונה בעולם, הפראמדיקים של מגן דוד אדום לקחו דגימות מכ-14,000 בני אדם ברחבי הארץ.

 

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "על מנת להמשיך את מאבקנו בהתפשטות נגיף הקורונה בישראל, החלטנו יחד עם שר הבריאות, מנכ"ל משרד הבריאות ושאר הגורמים במשרד ובמד"א, להגביר באופן משמעותי את מספר הבדיקות לגילוי נגיף הקורונה המבוצעות בישראל. הפראמדיקים המקצועיים של מגן דוד אדום, אשר כבר לקחו דגימות מכארבעה עשר אלף בני אדם בשבועות האחרונים, נכונים להגביר עוד את פעילותם, על אף העומס והקשיים. מתחמי "היבדק וסע" אשר כבר הוכיחו את עצמם בעולם, צפויים לאפשר לנו להגדיל את הבדיקות בסדרי הגודל שאנו שואפים אליהם. מגן דוד אדום ימשיך לעשות ככל יכולתו על מנת לסייע למאבק הלאומי בנגיף הקורונה, למען בריאות הציבור והצלת חיים במדינת ישראל".

 

 במקביל לבדיקות ברכבים יצא מד"א בימים אלו בקמפיין מימון המונים לציוד מתנדביו בכ-3,000 ערכות טיפול נוספות, הכוללות: מכשיר החייאה, מנשם, בלוני חמצן, תרופות וציוד הגנה שיאפשרו להעניק טיפול חירום לחולים בבית ולשוהים בבידוד, ללא סיכון של הצוות.

עלות כל ערכה הינה 4,700 ₪! סכום זה נדרש בדחיפות על מנת לאפשר לכוננים להציל חיים.

מצב החירום מחייב אותנו, אזרחי המדינה, לקחת אחריות על חיינו. אנו קוראים לכל אחד ואחת מכם להיות שותפים במאמץ הלאומי להגנה על הבית, ולסייע למד"א במימון תיקי הכונן עבור צוותי מד"א. קחו חלק במאבק הלאומי ותרמו עכשיו.

זה עניין של חיים ומוות! תרמו עכשיו>>