מנדלבליט: הקמת ועדות הכנסת מוקדם ככל האפשר

היועץ המשפטי לממשלה, מנדלבליט יוצא כנגד יו"ר הכנסת אדלשטיין: "הוראות השעה שאישרה הממשלה אינה מונעת ... את דיוני הכנסת ואת דיוניהן של ועדות הכנסת"

חדשות כיפה גלעד ארליך, חדשות כיפה 22/03/20 11:45 כו באדר התשפ

מנדלבליט: הקמת ועדות הכנסת מוקדם ככל האפשר
היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, צילום: פלאש 90

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט קרא הבוקר (א') להקים במהרה את ועדות הכנסת, והסביר כי משבר הקורונה וההנחיות שפורסמו לא ציבור לא מונעות את דיוני הכנסת ואת דיוניהן של ועדות הכנסת.

במכתב תגובה לעתירה שהוגשה לבג"ץ בחמישי האחרון על-ידי עמותת "חוזה חדש", עמד מנדלבליט על חשיבות הקמת הוועדה המסדרת "מוקדם ככל האפשר, וזאת "על מנת להתניע את עבודת הכנסת החדשה, ועניין זה תואם את עמדת היועמ"ש בדבר הצורך החיוני לאפשר קיום פיקוח פרלמנטרי על עבודת הממשלה, דווקא בעת הזו".

היועמ"ש קבע במכתבו כי הוא מבין את גודל השעה ואת הצעדים שננקטו אך עם זאת ציין כי: "גם במצב זה, ואפילו ביתר שאת, ממשיכים לחול העקרונות הדמוקרטיים הבסיסיים של שלטון החוק וההגנה על זכויות הפרט. שתיים מהערובות היסודיות לשמירתם של ערכים אלה הן קיומה של ביקורת שיפוטית עצמאית ואפקטיבית וקיומה של ביקורת פרלמנטרית על עבודת הממשלה".

עוד קבע היועמ"ש כי למרות הצעדים שנעשו "הוראות השעה שאישרה הממשלה אינה מונעת ... את דיוני הכנסת ואת דיוניהן של ועדות הכנסת". בנוגע לטענה כי המליאה לא תוכל לפעול עקב ההגבלות על התקהלות עשרה אנשים לכל היותר, כתב כי  "כי מוסדות הכנסת ידאגו להבטיח את המתכונת המתאימה לקיום דיוני הכנסת; וזאת, תוך שמירה על בריאותם של חברי הכנסת וכלל הנוכחים במשכן הכנסת, בהתאם לסמכויות ולשיקול הדעת הנתון להם בעניין זה".

לבסוף הוסיף היועמ"ש כי "העובדים ותקנות שעת חירום בעניין הגבלת פעילות, שהותקנו לאחרונה, קובעות במפורש כי הן אינן חלות, בין היתר, על כנסת ישראל".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן