הבוקר: התקנות לשעת חירום נכנסות לתוקף

החל מ-8:00 בבוקר הוגברה האכיפה ברחובות, ומי שיפר את תקנות משרד הבריאות צפוי לקנס. יציאה מהבית - להצטיידות במזון, הלוויה, חתונה או הליכה למקווה. פעילות ספורט - בזוג בלבד

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/03/20 07:46 כו באדר התשפ

הבוקר: התקנות לשעת חירום נכנסות לתוקף
האכיפה תוגבר, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

החל בשעה 8:00 הבוקר (א'), נכנסו לתוקפן התקנות לשעת חירום, אותן אישרה הממשלה בסוף השבוע, והנחיות משרד הבריאות יהפכו לחובה, שהעובר עליהן ייענש על פי צו. כל זאת במסגרת המאבק המתמשך בהתפשטות נגיף הקורונה. המשטרה צפויה להגביר את הנוכחות ברחובות ואת האכיפה נגד מפרי צו איסור היציאה מהבתים שלא לצורך חיוני, ונגד מי שיפתח עסקים שלא על פי ההנחיות.

תקנות משרד הבריאות

תקנות משרד הבריאותצילום: משרד הבריאות

 "המשטרה מעלה רמת כוננות ותפעל בכוחות מתוגברים. יהיו עוד יותר שוטרים ברחובות ממה שראינו בסוף השבוע, שיטפלו בהתקהלויות ובאכיפה בבתי עסק", אמר גורם במשטרת ישראל ל'וואלה'. כזכור, בסוף השבוע הפרו ישראלים רבים את התקנות ויצאו לחופים, לפארקים ולשמורות הטבע. 

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן-טוב, כתב אמש, בעקבות ההתקהלויות: "אני מבקש מהציבור להישאר בבית, מי שיצא - נא לחזור הביתה". במשרד הבריאות הזהירו כי אם הציבור לא יענה להנחיות, לא תהיה ברירה אלא להחמיר את הצעדים - דבר שמשמעו ככל הנראה הטלת סגר כללי על ישראל.

התקנות שנכנסות הבוקר לתוקף: יציאה לצורך חיוני בלבד

"אנשים יוכלו לצאת מהבית לטובת הצטיידות במזון, תרופות ומוצרים חיוניים וקבלת שירותים חיוניים, קבלת שירות רפואי, תרומת דם, הפגנה, הליך משפטי, הגעה לכנסת, לצורך טיפול במסגרת רווחה". נאמר בתקנות החדשות שנכנסות לתוקף הבוקר. בנוסף, "תותר פעילות ספורט של עד שני אנשים, ככל הניתן קבועים, או של אנשים הגרים באותו מקום".

כמו כן, "מותרת יציאה ממקום מגורים, של יחיד או של אנשים הגרים באותו מקום, לזמן קצר ולמקום בקרבת מקום המגורים, יציאה לטקס דתי ובכלל זה לחתונה או להלוויה וכן יציאה לתפילה ויציאה לטבילה במקווה, יציאה לצורך סיוע לאדם אחר שיש לו בעיה רפואית או קושי אחר הדורש תמיכה".


להורדת הקובץ

לגבי ההגבלות על עסקים נאמר בתקנות: "אדם לא יפעיל מקום או עסק כמפורט להלן: קניון, למעט מקום למכירת מזון ובכלל זה בית אוכל; בית מרקחת או חנות שעיקר עיסוקה מכירת מוצרי היגיינה המצויים בקניון; דיסקוטק, בר, פאב, אולם אירועים, מכון כושר, בריכת שחייה, פארק מים, גן חיות, ספארי, פינת חי, בית מרחץ, בית קולנוע, תיאטרון, ספרייה, מוזיאון ומוסד תרבות אחר, פארק שעשועים, לונה פארק, עסק לטיפול לא רפואי בגוף האדם, מקום לעריכת מופעים וירידים, כלי שיט ציבורי, רכבל, שמורת טבע, גן לאומי, אתר מורשת ומקום שיש בו אטרקציה תיירותיות".

המפעיל מקום או עסק, בעצמו או באמצעות אחר, דינו – מאסר שישה חודשים או קנס. תקנות אלה לא יחולו על משכן הכנסת ובתי המשפט ולא יחולו על חברי הכנסת.