"לדברים אלו אין כל שחר": הופצו שמועות שקריות כנגד השר ליצמן

במהלך השבת הופצו שומעות כוזבות, כי שר הבריאות הורה לסגור המעבדות הרפואיות במהלך השבת. "מעולם לא הורה שר הבריאות על הפסקת פעילות המעבדות, שכן הן עוסקות בהצלת חיים" נמסר מלשכת השר

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/03/20 19:51 כה באדר התשפ

"לדברים אלו אין כל שחר": הופצו שמועות שקריות כנגד השר ליצמן
צילום: פלאש 90

"נדהמנו לראות עם צאת השבת כי במהלך השבת שודרו ידיעות ודיווחים שונים כביכול הורה שר הבריאות שלא להפעיל את המעבדות הרפואיות בשבת", כך הודיעו הערב מלשכתו של שר הבריאות יעקב ליצמן. "דברים אלו אין כל שחר. מעולם לא הורה שר הבריאות על הפסקת פעילות המעבדות, שכן הן עוסקות בהצלת חיים שמשמעותן פיקוח נפש", מבהירים בלשכה.

"ההיפך הוא הנכון, בהוראות שר הבריאות אף הוגדלו מס’ הבדיקות והורחבו שעות הפעילות במעבדות השונות. עוד בטרם כניסת השבת, הודענו לכלי התקשורת כי מבחינת משרד הבריאות המעבדות הרפואיות פועלות 24/7 ללא הפסקה" כך נמסר.

בלשכת השר טוענים כי רבו ניזונו מידיעה כוזבת זו ואף ציינו כי רבים בפוליטיקה ובתקשורת החליטו לרכב על חשבון השר עקב שמועה זו. "יש לראות בחומרה כי הודעה ברורה זו, לא מנעה מכלי תקשורת רבים, כמו מס’ פוליטיקאים, להמשיך להכפיש ולשקר ביודעין, כביכול ניתנה הוראה משר הבריאות 'החרדי', לצמצם את פעילות המעבדות הרפואיות".

אחד מן הפוליטיקאים שליצמן מאשים ברדיפה עקב שמועה זו הוא ח"כ אביגדור ליברמן: "מצערת העובדה שבזמן שמערכת הבריאות מגוייסת בכל הכוח בהצלת חיי אדם. בחר ח”כ ליברמן להתעסק בפוליטיקה זולה ושקרית. זו בושה, אנו דוחים התנהגות זו בכל דרך".