נזקי הקורונה: טראמפ מבטל את פסגת ה - G7

הבית הלבן מוסר כי נשיא אצות הברית יקיים שיחת וידאו עם מנהיגי המדינות המתועשות, במקום להיפגש עמם בחודש יוני. במקביל - הנשיא פועל לייצור המוני של אמצעי מניעה נגד נגיף הקורונה

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/03/20 07:46 כד באדר התשפ

נזקי הקורונה: טראמפ מבטל את פסגת ה - G7
טראמפ. מבטל את ה- G7, צילום: shutterstock

נגיף הקורונה מתפשט ברחבי העולם, ומביא את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ להודיע על ביטול אירוע פסגת ה - G7, שתוכנן לחודש יוני הקרוב. הארגון, המזמן אליו את מנהיגי המדינות המתועשות, מבוטל על ידי הנשיא כמו אירועים רבים אחרים, ובמקומו יערוך הנשיא שיחת וידאו חלופית, כך נמסר מהבית הלבן. 

נזכיר, כי אין זה הציעד הראשון של נשיא ארצות הברית עקב הקורונה. אמש דיווחנו לכם, כי טראמפ פועל להעברת סמכוחות חוקיות לידיו, סמכויות שיאםשרו לו להורות לארגוני תעשייה פרטיים לתעדף הזמנות ממשלתיות ולייצר עבורו אמצעי מניעה המוניים לנגיף, כמו מסכות, מאווירים וציוד נוסף. טראמפ הודיע בנוסף כי יסגור את הגבול עם קנדה כדי למנוע חדירה נוספת של הנגיף, והפריך שמועות על סגירת הגבול עם מקסיקו.

במקביל, בתום ישיבה שקיים הודיע נשיא ארצות הברית כי ייבא אלפי מכונות הנשמה למדינתו. בנוסף הנשיא מתכוון לשגר ספינות בתי חולים למדינות בהן זרם החולים חריג בגודלו, ובכך לסייע למערכות הבריאות המקומיות שקורסות תחת הנטל.