השבת בירושלים: קבלת שבת משותפת - במרפסות

קבוצת רווקים ורווקות בשכונת קטמון, 'הביצה הירושלמית', הנמצאים בבידוד, ארגנו קבלת שבת משותפת - ממרפסות הבתים: "מקווים שצלילי התפילה יפתחו שערי שמיים", כתבו המארגנים

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 19/03/20 22:50 כג באדר התשפ

השבת בירושלים: קבלת שבת משותפת - במרפסות
תפילת המרפסות. אילוסטרציה, צילום: תומר נויברג, פלאש 90

חבורה של רווקים ורווקות ירושלים שנכנסו לבידוד בשל חשיפה לחולי קורונה, החליטו ליזום "תפילת מרפסות". בערב השבת הקרובה, תיכנס השבת בירושלים בשעה 17:12. בשעה 17:30 בדיוק, יצאו הצעירים מקטמון אל המרפסות, ויחלו את תפילת "לכה דודי".

במודעה שהכינו חברי הקבוצה נכתב: "בערב השבת הקרובה, נצא כולנו למרפסות, מבודדים וכאלה שעוד מעט יהיו, לקבל את פני השבת המלכה, בשירת המונים של לכה דודי. מקווים שצלילי התפילה יפתחו שערי שמיים".

תפילת המרפסות בירושלים

תפילת המרפסות בירושליםצילום: באדיבות המארגנים

מי שעומד מאחורי היוזמה הוא ד"ר ארי אנגלברג, מרצה לסוציולוגיה במכללה האקדמית הדסה ירושלים, ותשוב שכונת רסקו בירושלים: "זה התחיל מזה שאחת החולות, לפי המסלול שלה שפורסם, הייתה בפורים איתנו בבית הכנסת, ואחר כך במסיבה בבית ברחוב פלמ"ח בירושלים. הרבה חבר'ה משכונת קטמון והסביבה הפכו עכשיו למבודדים. אנחנו חבר'ה צעירים ודתיים, יותר או פחות. חלקנו מתגוררים לבד או עם שותפים, ולהכניס שבת לבד זה אחד הדברים המדכאים שיש. אז בהשראת האיטלקים ששרו במרפסות, חשבתי שיהיה יפה אם נשיר 'לכה דודי' במרפסות. עינת ברזילי הרימה ומינפה את הרעיון".

עינת ברזילי סיפרה: "החלטנו שאם ללכת לאיבוד אז דרך מרפסת. אנחנו מתכוונים ללבוש בגדי שבת ולזמר בחלונות ככה הייאוש נעשה יותר נוח". היא הוסיפה כי היא משוכנעת שבעקבות פרסום היוזמה שלהם יצטרפו ליוזמה לא רק שכונות נוספות בירושלים כגון קטמונים, המושבה הגרמנית, טלביה, רחביה, תלפיות ונחלאות. "אני משוכנעת כי עד שבת יצטרפו ליוזמה גם ישובים נוספים בכל הארץ".