הצהרת ראש הממשלה על החמרת האכיפה: צפו בשידור הישיר

ראש הממשלה צפוי להודיע כי הנחיות משרד הבריאות יהפכו לתקנות לשעת חירום, ומי שיעבור עליהן צפוי לקנסות כבדים. הצטרפו לשידור הישיר

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/03/20 20:58 כג באדר התשפ

הצהרת ראש הממשלה על החמרת האכיפה: צפו בשידור הישיר
נתניהו, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נתניהו: "סגרנו את גבולות המדינה, הנהגנו חובת בידוד נרחבת, הטלנו הגבלת התקהלות, דיללנו את מקומות העבודה והפעלנו אמצעים דיגיטליים לאיתור ולבידוד חולי קורונה. הצעדים האטו את קצב התפשטות המגפה בישראל בהשוואה למדינות רבות בעולם - אבל היא מוסיפה להתפשט".

"היום אני מודיע על עליית מדרגה נוספת במלחמה בקורונה: הממשלה תאשר הלילה תקנות לשעת חירום להגבלת התנועה. בהגבלות ההללו אתם, אזרחי ישראל, נדרשים להישאר בבית. עכשיו זה כבר לא בקשה ולא המלצה - זו הנחייה מחייבת, הנחייה שתיאכף ע"י גורמי האכיפה".

"אם מישהו חושב שאני מגזים - הסתכלו על התמונות שמגיעות מספרד, מאיטליה, תראו מה קורה שם. תסתכלו על הצוותים שכבר לא מטפלים בחיים - הם מעמיסים את המתים. אסור שזה יקרה כאן, ולכן הלילה התקנות יכנסו לתוקפן מיד לאחר שיאושרו בממשלה - הן מגובות משפטית".

"מדינה דמוקרטית מתבססת קודם כל על השותפות בי הממשלה לאזרחים וגם על השותפות בין האזרחים לאזרחים. יש החרגות מסוימות מהתקנות ואנו מצפים שלא תנצלו אותן לרעה. אם אתם יוצאים החוצה לזמן קצר - אל תתקהלו ואל תתגודדו. זה לא משחק - זה יכול לחרוץ גורלות"