מחר: ייפתח מערך בדיקות הקורונה ברכב

מד"א צפויה לפתוח ביום שישי בבוקר את ה"דרייב אין", לבדיקות הקורונה, במתחם גני יהושע בתל אביב, בו ניתן יהיה להגיע עם הרכב, להיבדק ולקבל תוצאות תוך מספר שעות. ההגעה תתאפשר רק בתיאום מראש עם מד"א, לאחר עמידה בקריטריונים

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/03/20 20:52 כג באדר התשפ

מחר: ייפתח מערך בדיקות הקורונה ברכב
מד"א תפעיל את הבדיקות, צילום: פלאש 90

מד"א צפויה להתחיל להפעיל מחר את מתחם ה"דרייב אין", לבדיקות להימצאות נגיף הקורונה, הראשון מבין מספר מתחמים שיוקמו ברחבי הארץ. כך דווח הערב (ה') ב-ynet. מדובר למעשה בעמדה אליה ניתן יהיה להגיע עם הרכב, לערוך את הבדיקה מבעד לחלון, אותה יערכו עובדי מד"א העוטים ציוד מגן, ולקבל תוצאות בתוך מספר שעות.

על פי הדיווח, מחר יתחיל פיילוט ראשוני, בשעה 10:00 בבוקר, ויוזמנו אליו 300 מבודדים שדיווחו על תסמינים החשודים כתסמיני קורונה. הם צפויים לצאת מבתיהם לבדם, כשהם עוטים מיגון ולנסוע ישירות אל המתחם, הנמצא בגני יהושע בתל אביב. הם יזוהו על ידי ברקוד, ויעברו את הבדיקה מבעד לחלון.

עוד דווח כי הכניסה למתחם תהיה מאובטחת, והכניסה תאושר רק למי שהוזמן על ידי מד"א, בשיחה ובמסרון ישיר. בשבוע הבא צפויים להיבדק גם חולים שאינם נמצאים בבידוד, שיופנו על ידי מרפאות מיוחדות המוקמות בקופות החולים, שיתחילו לפעול בשבוע הבא.

חולי קורונה בישראל

חולי קורונה בישראלצילום: משרד הבריאות

משרד הבריאות דיווח הערב על עלייה נוספת במספר החולים המאובחנים בישראל, שעומד כעת על 573, מתוכם 13 במצב בינוני ועוד שישה במצב קשה. בעולם עומד מספר החולים על כ-240 אלף, ועל כ-9280 מקרי מוות. איטליה עברה הערב את סין במספר החולים במגפה, בשל ההתפרצות האלימה במיוחד של הנגיף במדינה.

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, כתב הערב כי בפוסט בפייסבוק כי "אנחנו ממשיכים לפעול בשיתוף פעולה עם המוסד לצרוך הבאת ציוד חיוני הנדרש להיערכות להתמודדות עם התפשטות נגיף הקורונה. ערכות הבדיקה שהובאו הבוקר על ידי המוסד הן באיכות טובה ונדרשות כדי לפתח את המשך הפעילות המעבדתית בשבועות הקרובים. בשיחת ועידה שערכתי היום ביקשתי מהם את הפריטים הנוספים הנדרשים להמשך ההתמודדות והגופים ממשיכים לעבוד בשיתוף פעולה מלא".