משרד הבריאות: מסלולי החולים - רק באתר המשרד

משרד הבריאות הודיע כי מסלולי החולים יפורסמו מעתה רק באתר המשרד, ולא יישלחו כעדכונים בערוץ הטלגרם, כפי שהיה עד כה. ברקע - כניסת האיכון הדיגיטלי לפעולה, שמאפשר דיוק בהגעה אל הנדבקים

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 19/03/20 18:59 כג באדר התשפ

משרד הבריאות:  מסלולי החולים - רק באתר המשרד
קורונה בישראל, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

משרד הבריאות מעדכן הערב (ה') כי מעתה חקירות אפדימיולוגיות חדשות של נדבקים בקורונה יפורסמו רק באתר המשרד ובאופן מרוכז. על פי ההודעה, המידע יסתנכרן מידי יום במקומות החשיפה החדשים ובמסלולים רק באתר.

עד כה היה דובר המשרד שולח את העדכונים על מסלולי החולים החדשים שהתגלו בערוץ הטלגרם של משרד הבריאות, שרשם בשבועות האחרונים עשרות אלפי מצטרפים חדשים. כעת, כאמור, יעודכנו המסלולים רק באתר המשרד.

יש לציין כי השינוי בדרכי הפעולה של משרד הבריאות מגיע על רקע כניסתו לפעולה של האיכון הדיגיטילי, המאפשר הגעה מהירה ומדויקת יותר אל הנדבקים בנגיף, ואל מי ששהו בקרבתם. 

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טובצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, אמר הבוקר בראיון לגל"צ כי מספר הבדיקות שנערכות לגילוי נדבקים חדשים בקורונה עולה כל העת, ובתחילת השבוע יבוצעו 3,000 בדיקות מדי יום. עם זאת הדגיש בר סימן טוב כי הבדיקות הן רק חלק אחד במאבק נגד המגפה

"אנחנו עובדים עם 20 מעבדות ואנחנו צריכים לראות שכל מעבדה עובדת בתהליכים הנכונים, שלא ייווצר שם זיהום או פגיעה כתוצאה מכך. זה דבר מאוד חשוב שחייבים להקפיד עליו, שהנתון שנמסור לציבור יהיה נתון נכון", אמר סימן טוב. "היתה טעות לפני כמה ימים באחת המעבדות שהקפיצה את כמות החולים ברגע אחד ואחר כך היה תיקון ואנחנו לא רוצים טעויות כאלה. אנחנו עובדים מאוד מהר, התחלואה החלה לפני פחות משלושה שבועות ובסופו של דבר המערכת מכוילת ויכול הלתת את הטיפול הטוב ביותר ואת הבדיקות הטובות ביותר.