מנדלבליט הכשיר: תרופה שנועדה לחולי איידס תשמש לחולי קורונה

היועץ המשפטי לממשלה הודיע כי הוא מכשיר שימוש בתרופת הקלטרה האנטי-ויראלית עבור חולי הקורונה, חרף העובדה כי התאריך המקורי בו היתה אמורה להיות מאושרת הוא בעוד חמש שנים. מנדלבליט הסביר כי הצורך הדחוף בתרופה הוא שהביא להכשרתה

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/03/20 15:01 כג באדר התשפ

מנדלבליט הכשיר: תרופה שנועדה לחולי איידס תשמש לחולי קורונה
מנדלבליט. דורש הבהרות, צילום: דוברות הכנסת, איציק הררי

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מאשר להשתמש בתרופה שנועדה לחולי איידס, עבור חולים בנגיף הקורונה, זאת לאחר שהתרופה נמצאה כרלוונטית לטיפול בנשאי הנגיף על ידי אנשי משרד הבריאות. מנדלבליט טוען כי מאחר והצורך בטיפול הרפואי בקורונה דחוף הוא מתיר להשתמש בתרופה. 

מדובר בתרופה אנטי ויראלית בשם קלטרה, המיוצרת ע"י חברת תרופות אמריקאית, והיא לא היתה יכולה להיות משומשת לטובת הטיפול בנגיף עד לשנת 2024 במידה והיועמ"ש לא היה מאשר אותה. עוד על פי ההחלטה - ישראל תוכל לייבא תחליפים גנריים של התרופה ממדינות בהן התרופה נתינת לשימוש. 

עוד מציין היועמ"ש, כי העובדה שהפקעת השימוש בתרופת קלטרה מגיעה כבר היום ולא בתאריך המקורי, אינה שוללת את זכות בעלי החברה שהמציאו אותה מלקבל את התמלוגים המגיעים להם כדין. על פי ההיתר בנושא, יהיה אפשר לייבא את כל המלאי הדרוש להערכת משרד הבריאות לשם טיפול בחולי נגיף קורונה, אך לא לשם טיפול במחלת האיידס, שהיא המחלה המקורית שלשמה ניתן הפטנט, וכך הפגיעה בבעלי הפטנט תהיה מצומצמת יותר.