הרב הראשי בפסיקה דרמטית: ניתן להתחתן בימי ספירת העומר

לאחר פניות רבות של זוגות שהגיעו לשולחנו, מתיר הרב הראשי לישראל להתחתן גם בימי ספירת העומר לזוגות שנאלצו לדחות את חופתם. "אברך את הזוגות האמורים להינשא שיהא ביתם מלא ברכת ה'"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 19/03/20 14:29 כג באדר התשפ

הרב הראשי בפסיקה דרמטית: ניתן להתחתן בימי ספירת העומר
הרב דוד לאו. פסיקה תקדימית, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

באגרת מיוחדת שמשגר היום (ה') הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, הוא מאשר לזוגות שדחו את חופתם בשל נגיף הקורונה להתחתן בימי ספירת העומר, כאשר הוא מדגיש כי הנחיה זו תקפה לשנה זו בלבד. משמעות הפסיקה: אשכנזים יוכלו לערוך את האירוע בימים המיוחדים לבני עדות המזרח וכן להפך. 

"המאבק נגד נגיף הקורונה השפיע רבות על מהלך החיים הרגיל והתקין של כולם. הדבר פגע מאד בזוגות שאמורים להינשא בימים אלו", פתוח הרב הראשי, "הוריתי שלא נכון הדבר לדחות את טקס עריכת החופה ויש לקיים את זה גם במספר מצומצם של נוכחים. את מסיבת הנישואין ניתן לערוך בשלב מאוחר יותר, כשהדבר יתאפשר. עדיין אני מציע לזוגות להקדים את החופה ולקיימה טרם החג, ולעבור את התקופה ואת חג הפסח כזוג נשוי כדת משה וישראל. לצערי, יש כאלה שהחליטו כן לדחות את טקס עריכת החופה"

עוד מוסיף הרב ואומר: "מתוך הנחה שתוך תקופה, בסייעתא דשמיא, נחזור לשגרה, פנו אלי זוגות ובעלי אולמות ובפיהם בקשה שבשנה זו ננהג לקולא. היות שישנם מנהגים שונים באילו ימים מותר להתחתן בימי ספירת העומר, להתיר למי שנוהג כמנהג בני אשכנז להתחתן בימים שמותר להתחתן בהם לבני עדות המזרח, וכן להיפך"

"הבקשה שהגיע אלי  אינה  להתיר להינשא במשך כל ימי הספירה אלא אך ורק לאותם ימים שיש שנהגו בהם היתר גם לפי מנהג של בני עדה אחרת. ואדגיש, המדובר הוא למי שדחו את חופתם. מי שכבר ערך חופה יקיים את אירוע השמחה במועדים הקבועים. כהוראת שעה לשנה זו בלבד אני מאשר את הבקשה, רק לגבי ימי ספירת העומר הבעל"ט. אברך את הזוגות האמורים להינשא שיהא ביתם מלא ברכת ה'" מסיים הרב את דבריו.

הפסיקה של הרב לאו

הפסיקה של הרב לאוצילום: הרבנות הראשית לישראל

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן