נתניהו על פעילות המוסד: "הציוד שהגיע ארצה נדרש וחיוני"

ראש הממשלה מבהיר כי הכנסת 100,000 המבחנות לגילוי הקורונה, שהוכנסו לשטח ישראל בתום מבצע חשאי של המוסד, היה חיוני. מנגד, במשרד הבריאות מרוצים אך מבהירים: המבחנות צריכות לעבור בדיקת מהימנות בטרם יכנסו לשימוש

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 19/03/20 12:55 כג באדר התשפ

נתניהו על פעילות המוסד: "הציוד שהגיע ארצה נדרש וחיוני"
נתניהו. הציוד חיוני, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

ראש הממשלהבנימין נתניהו מגיב היום (ה') לדיווח על הגדלת מלאי מבחנות הקורונה ב- 100,000 נוספות שהתממש בזכות מבצע חשאי של המוסד ואמר: "אנו ממצים את כל יכולות המדינה כדי לסייע בהתמודדות עם הקורונה. בכלל זאת, גם המוסד וגופים נוספים. הציוד שהגיע ארצה נדרש וחיוני"

כזכור, מוקדם ייותר היום דווח כי אנשי המוסד העבירו הלילה לשטח מדינת ישראל עוד מאה אלף ערכות לאבחון חולי קורונה במבצע חשאי ומיוחד, כך על פי פרסום בכאן 111. על פי הפרסום, בהמשך המוסד צפוי להביא ערכות בדיקה ונספות כאשר היעד הוא להגיע לחמש מיליון ערכות נוספות שיאפשרו להגביר את קצב בדיקות החשודים כחולי קורונה. 

עם זאת, במשרד הבריאות מצננים את ההתלהבות ואומרים כי הערכות טרם יכולות לשמש בטרם יעברו בדיקת מהימנות בארץ. מנגד גורמים במוסד טוענים כי המקור מהימן וכי הערכות יכולות לעבוד ולבדוק את האזרחים.

מי שביקש להחמיא לפעילות המוסד הוא מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב שאמר "אני רוצה להודות לגופי הביטחון של מדינת ישראל: השב״כ, המוסד ופיקוד העורף שמסייעים לנו באירוע הקורונה. הכל תחת המל״ל שמתכלל ומרכז את האירוע במשרד ראש הממשלה. הבוקר קיבלנו ערכות חשובות ותקינות לשימוש הנדרשות לנו לבדיקות קורונה. תודה מיוחדת למוסד ולעומד בראשו, יוסי כהן שמסייעים לנו בעניין זה.

"אנחנו ממשיכים את הקשר עם המוסד כדי להשיג ציוד הכרחי נוסף", הוסיף סימן טוב, "אנחנו במלחמה, ובמלחמה משלבים כוחות עם כולם כדי לנצח. מדינת ישראל משתמשת בכל האמצעים שלה, בכל הכוחות שלה ובכל המוחות שיש לנו כדי לשתף פעולה ולהתמודד עם האתגר העצום שאנחנו ניצבים בפניו. אני בטוח שההתגייסות הכוללת של כולנו תאפשר למדינת ישראל להתמודד עם אתגר הקרונה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן