משבר הקורונה: טראמפ עולה מדרגה במאבק בנגיף

ארצות הברית עולה מדרגה במלחמה בנגיף, וסוגרת את הגבול עם קנדה. במקביל - טראמפ שולח ספינות בתי חולים לניו יורק ולוס אנג'לס הסובלות מזרם חולים חריג בגודלו ומייבא אלפי מכונות הנשמה

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 19/03/20 08:44 כג באדר התשפ

משבר הקורונה: טראמפ עולה מדרגה במאבק בנגיף
טראמפ. הגבול עם קנדה נסגר, צילום: shutterstock

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עולה מדרגה במאבק בנגיף הקורונה, וסוגר את הגבול של מדינתו עם קנדה, כך על פי דיווח בארצות הברית. טראמפ הבהיר כי הגבול נסגר למעבר, ויתאפשר רק ל"מקרים מיוחדים". באותה הזדמנות הפריך טראמפ אפשרות לסגירת הגבול עם מקסיקו. 

נשיא ארצות הברית פועל גם במישור החקיקתי, וינסה להעביר לידיו סמכויות שיאפשרו לו להורות למגזר הפרטי בארצות הברית לתעדף הזמנות ממשלתיות, ובכך לייצר אמצעי מניעה המוניים למלחמה בנגיף, כמו מסכות, מאווררים וציוד נוסף. נשיא ארצות הברית הזהיר אמש את אזרחיו מפני ההשלכות הכלכליות של הנגיף ואמר: "במקרה הגרוע ביותר אנחנו נראה 20 אחוזי אבטלה, אך אנחנו כלל לא קרובים לשם".

טראמפ אף פועל למתן סיוע מיידי למדינות ניו יורק ולוס אנג'לס. בישיבה מיוחדת שקיים אמש אמר טראמפ כי ישלח ספינות בתי חולים למדינות אלו, בהן זרם חולי הקורונה חריג בגודלו, ומייצר עמוס עצום על מערכות הבריאות המקומיות. במקביל פועל טראמפ לייבוא של אלפי מכונות הנשמה לארצות הברית.