הרב יצחק יוסף בפסק הלכה דרמטי: להשאיר טלפונים זמינים בשבת

בשל התפשטות נגיף הקורונה, הרב הראשי פסק צריכים להיות זמינים לקבלת שיחות טלפון במהלך השבת על מנת שמשרד הבריאות יוכל לעדכן במידת הצורך על חובת בידוד

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/03/20 23:18 כב באדר התשפ

הרב יצחק יוסף בפסק הלכה דרמטי: להשאיר טלפונים זמינים בשבת
הרב יצחק יוסף, צילום: שלומי כהן

הרב הראשי לישראל,יצחק יוסף, הוציא פסק הלכה המורה על כל אזרחי ישראל - כולל שומרי השבת - צריכים להיות זמינים לקבלת שיחות טלפון במהלך השבת, זאת על מנת שמשרד הבריאות יוכל לעדכן במידת הצורך כל אדם על אבחונו כחולה בקורונה או על חובה לשהות בבידוד. 

צילום: ללא

"אין ספק שכל מי שנבדק לקורונה, עליו להשאיר בשבת מכשיר פלאפון זמין, שיוכלו לעדכנו על מצבו ולאן עליו להתפנות", כתב הרב יוסף לשר הבריאות. "גם מי שלא נבדק ישאיר את הפלאפון זמין, כדי שאם ימצא שהוא שהה בקרבת חולה מאומת ועליו לשהות בבידוד, יוכלו להודיעו בהקדם".

בתוך כך, הרב יוסף שיגר הערב (ד') מכתב לשר הבריאות, יעקב ליצמן ובו פסק הרב כי בתי הכנסת שבבתי החולים ייסגרו בשל הקושי בשמירת מרחק של שני מטרים מאדם לאדם. בנוסף קבע הרב כי יש להקים מערך רכבים עם כרוז שיודיע בשבת באזורים דתיים וחרדיים על חובת בידוד, אם יתברר במהלך השבת שהם חייבים בכך: "יש להקים מערך רכבים עם כרוז שיכריז בשבת באזורים דתיים וחרדיים על חובת בידוד, לפי האזורים שיתברר במהלך השבת שחייבים בבידוד". 

נזכיר כי ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט הורה על סגירת כל בתי הכנסת בעירו, לאחר שקיבל את גיבוי רבני העיר והערכת המצב של גורמיי המקצוע במשרד הבריאות.