אדלשטיין הנחה: לא יתאפשרו דיונים בכנסת בנוכחות של מעל 10 ח"כים

לאחר שקיבל הנחיה מהיועץ המשפטי לכנסת לכונן וועדה מסדרת לכנסת, יושב ראש הכנסת הוציא צו המנחה שלא לקיים כלל דיונים בנוכחות של מעל עשרה אנשים. המשמעות - כחול לבן עשויה להיות ללא רוב בוועדה המסדרת

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 18/03/20 20:31 כב באדר התשפ

אדלשטיין הנחה: לא יתאפשרו דיונים בכנסת בנוכחות של מעל 10 ח"כים
אדלשטיין. וועדה מסדרת ללא שיניים?, צילום: דוברות הכנסת

יו"ר הכנסת, חבר הכנסת יולי אדלשטיין (הליכוד) מפרסם היום צו, האוסר על כלל וועדות הכנסת לקיים דיונים כאשר ישנם מעל עשרה אנשים באותו אולם. על פי אדלשטיין, הסיבה לאיסור הינה כדי להתמודד עם נגיף הקורונה, והחשש כי דיונים בפורומים רחבים יותר עלולים להביא להידבקות בנגיף.

"אתמול קיבלנו המחשה ברורה לכך שגם באי הכנסת אינם חסינים מהנגיף הארור, כאשר שני שרים ושני חברי כנסת וכן ראשי רשויות בישראל נכנסו לבידוד. כמובן שאני מאחל להם בריאות איתנה ושישובו לפעילות מלאה עם יציאתם מהבידוד. אם לא ננהג במידת ההחמרה הראויה, איש מבאי המשכן לא יהיה מוגן מהנגיף והדבר עלול להביא לפגיעה בעבודת הכנסת והממשלה. לא אתן לאיש לסכן את בריאותם של חברי הכנסת, העובדים המסורים וכל באי הבית, ועל כך לא אתפשר" מבהיר יו"ר הכנסת.

"כמו כן, אבקש להנחות את השוהים בבידוד מקרב חברי הכנסת, עובדי הכנסת ובאי הבית להקפיד על הוראות הצו", מוסיף אדלשטיין, "על הכנסת ועל חברי הכנסת לשמש דוגמה לציבור. נוכח זאת אנחנו פועלים באיזון בין השתתפות חברי הכנסת בדיוני הכנסת והמשך תפקודה של הכנסת בימים אלה, לבין שמירה על בריאות חברי הכנסת, עובדי הכנסת ובאי הבית".

משמעות החלטתו של אדלשטיין - הוועדה המסדרת אותה הוא נדרש להקים עד תחילת השבוע הבא בהוראת היועמ"ש לכנסת, עשויה להיות שיוונית הרבה יותר בהרכבה, כאשר לכחול לבן לא יהיה יתרון על פני הליכוד. כזכור, ינון דרש מאדלשטיין לכונן וועדה מסדרת כדי שזו תוכל להתניע את הפעילות במקום, אולם לאור החלטתו של אדלשטיין, וועדה כזו עשויה שלא להעיל לכחול לבן, כפי שתכננו.