יועמ"ש הכנסת: חובה להקים את הוועדה המסדרת בכנסת כבר בתחילת שבוע הבא

איל ינון מבהיר ליו"ר הכנסת כי עליו לכונן את הוועדה המסדרת לכנסת כבר בתחילת השבוע הבא, זאת לאור משבר הקורונה המצריך את תחילת הפעילות הכנסת. "הכנסת אינה מקיימת את החובות המינימליות המוטלות על פרלמנט במשטר דמוקרטי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/03/20 19:53 כב באדר התשפ

יועמ"ש הכנסת: חובה להקים את הוועדה המסדרת בכנסת כבר בתחילת שבוע הבא
ינון. נותן לאדלשטיין לו"ז צפוץ, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

היועץ המשפטי לכנסת איל ינון מבהיר ליו"ר הכנת יולי אדלשטיין (הליכוד) כי עליו לכונן את הוועדה המסדרת לכנסת עד לתחילת השבוע הבא. במכתב שמגר ינון לאדלשטיין הוא מסביר לו כי לאור פניות שהתקבלו ממפלגת כחול לבן, שדרשה להתניע את פעילות הכנסת, על אדלשטיין לכונן את הווד=עדה במהירות.

"אדגיש, כפי שגם אתה ציינת בישיבת נציגי הסיעות אתמול, כי אם בימים כתיקונם ישנה חובה חוקתית להקים את הוועדה המסדרת "מוקדם ככל האפשר" ולהתניע את עבודת הכנסת החדשה, הרי שבעת הזו הדברים נכונים שבעתיים, כאשר המדינה מתמודדת עם משבר בריאותי חמור וחסר תקדים בעל השלכות רחבות בתחומי חיים שונים, והכנסת אינה מקיימת את החובות המינימליות המוטלות על פרלמנט במשטר דמוקרטי לפקח על פעילות הממשלה ולאשר חקיקת חירום המתחייבת מכורח הנסיבות" מסביר ינון לאדלשטיין את בקשתו.

נזכיר, כי בטרם שיגר ינון את המכתב לאדלשטיין, התרחש כאוס בכנסת היום, כאשר אדלשטיין מודיע על סיום ישיבת הכנסת, דקות ספורות לאחר שהתחילה, זאת מכיוון שלא הושגה הסכמה בין הסיעות השונות על אופי תפקוד הכנסת. "כחול לבן ושותפותיה התנהלו באופן שערורייתי. ראשיה סירבו לראות את טובת הציבור שמתמודד עם בעיות קשות שנוצרו כתוצאה מנגיף הקורונה. אמרתי במהלך כל היום לנציגי המפלגות: אל תחשבו על הכותרת של העיתון, תחשבו על הציבור. לא יקרה כלום אם במהלך שבוע אחד תהיה ועדה פריטטית ובינתיים נכין את מליאת הכנסת לאפשרות קיום דיון והצבעה" אמר אדלשטיין.

בכחול לבן ישנו זעם על אדלשטיין, שלטענתם מונע בגופו את החלפתו כיוון שאינו מעלה להצבעה את אפשרות החלפת היו"ר. בכחול לבן מסבירים כי יש להם רוב בכנסת להחלפת אדלשטיין, אך אין הם יכולים לפעול כיוון בגלל שאדלשטיין בולם את העניין, משיקולים פוליטיים. סיבה נוספת לכעס של כחול לבן, הוא החלת תקנות החירום שקיבלה הממשלה, שלטענתם נעשתה במחטף לאור העובדה שלא עברה בכנסת מתפקדת.