רבני חב"ד במסר חריף: מי שאינו נשמר - בהגדרת "דין רודף"

במכתב חריף שמוציאים רבני חב"ד לחסידהים, נקראים החסידים להימשע להנחיות משרד הביראות. מי שלא נשמע, הינו בבחינת "דין רודף" הדומה לרוצח במזיד. במקביל - מרכז חב"ד העולמי נסגר לראשונה זה 80 שנה

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/03/20 17:44 כב באדר התשפ

רבני חב"ד במסר חריף: מי שאינו נשמר - בהגדרת "דין רודף"
המרכז נסגר, צילום: חב"ד אינפו

במכתב חריף ויוצא דופן יוצאים עשרות רבני חב"ד במכתב לציבור חסידי חב"ד בו קוראים לשמור על הנחיות משרד הבריאות והאזהרה שאין לצאת מהבית שלי לצורך דחוף, כך חושף אתר החדשות "חב"ד אינפו" של חסידות חב"ד. הרבנים שייכים למכון הלכה חב"ד, אחד מבתי הדין המרכזיים החסידות חב"ד, המאגד רבנים מכל העולם. 

במכתב נכתב בין השאר כי מי שלא שומר על ההנחיות המחמירות של משרד הבריאות חייב ב"דין רודף", השמור למי שצפוי לסכן חיים במזיד. מדובר על עליית דרגה בקריאות הרבנים שנשמיח עד עכשיו ובהכרזה חריפה, גם במושגים של העולם החרדי.

יצויין שבית הדין של רבני חב"ד בברוקלין החליט אתמול לסגור את כל בתי הכנסת בשכונת קראון הייטס, השכונה החב"דית של ברוקלין, כולל בית הכנסת של הרבי מליובאוויטש - ה-770 שנחשב למרכז חב"ד העולמי. מדובר בצעד היסטורי שכן בית המדרש לא נסגר מעולם, מאז נפתח לפני מעל 80 שנה בידי הרבי הקודם של חסידות חב"ד, רבי יוסף יצחק שניאורסון זצ"ל, שהקים אותו לאחר השואה.

סגירת בית הכנסת באה לאחר שהמצב בשכונה החב"דית הגדולה בברוקלין התדרדר ותושבים רבים נדבקו בקורונה. רבני השכונה החליטו על צעדים דרסטיים בהם סגירת כל בתי הכנסת והמקוואות, ובכך הקדימו את רשויות הבריאות שעדיין מתירים התכנסויות מצומצות, אך הרבנים לא לוקחים סיכון והורו כאמור על סגירה מוחלטת וקריאה תקיפה לכל התושבים שלא לצאת מהבתים שלא לצורך.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן