איכון הניידים החל: שר התקשורת הקפיא את ניוד המספרים בין חברות הסלולר

על מנת להקל על איכון הסלולרים של חולי הקורונה, השר אמסלם הנחה להקפיא את יכולת הלקוחות לבצע מעבר בין חברות הסלולר למשך שבועיים: ״ענף התקשורת הינו משק חיוני בכל תרחיש חרום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/03/20 17:37 כב באדר התשפ

איכון הניידים החל: שר התקשורת הקפיא את ניוד המספרים בין חברות הסלולר
חברי הכנסת דודי אמסלם ודוד ביטן, צילום: פלאש 90, יונתן זינדל

כחלק מההערכות לטיפול בנגיף הקורנה, שר התקשורת דודי אמסלם הנחה על הקפאת מחיר חבילות הסלולר- מחיר החבילה שנרכשה על ידי הלקוח ישמר לכל אורך תוקפה של ההחלטה (עד שתתקבל החלטה חדשה בעניין), הנחייה זו תקפה גם ללקוח שרכש חבילה שמחירה אמור להשתנות בתום תקופה מסויימת. כלל ההחלטות שיתקבלו במהלך תקופת משבר נגיף הקורונה יבוטלו לאחר החזרה  לשגרה.

בנוסף על מנת להקל על איכון הסלולרים של חולי הקורונה, השר הנחה להקפיא את יכולת הלקוחות לבצע מעבר בין חברות הסלולר החל מיום ראשון ה- 22.3 למשך שבועיים. המהלך יאפשר לחברות לרכז מאמץ בתחום הכשירות הטכנית, יאפשר צמצום כוח אדם שבשגרה מופנה לגיוס ושימור לקוחות, וכן בטווח הנראה לעין, יתן ודאות פיננסית מסוימת לחברות.

במקביל, הוחלט להקצות לחברות הסלולר באופן זמני תדרים על מנת לאפשר שיפור איכות הקליטה והגדלת הקיבולת למספר מנויים רב יותר. כמו כן ההורה על רף השרות במוקד התמיכה הטכנית ללקוחות חברות התקשורת שלא יחול שינוי מהשגרה וזמן המענה לא יעלה על 6 דקות המתנה. 
 
״ענף התקשורת הינו משק חיוני בכל תרחיש חרום, וביתר שאת במצב בו אנו מצויים, אנחנו כאן בכדי לוודא שהחברות ממשיכות במתן השירותים הקריטיים ושהמערכות והרשתות יציבות לאורך זמן ועומדות בעומסים", הסביר השר אמסלם בדיון חירום שהתקיים הבוקר (ד').