נגיף הקורונה: שופט ואחות חדר מיון נדבקו

התפשטות נגיף הקורונה: שופט בבית משפט השלום בראשון לציון, אובחן כנשא הנגיף. במקביל, הדסה הודיעה כי אחות בחדר מיון בהדסה עין כרם נמצאה כחולה, לאר הופעת תסמינים, ייבדקו הבאים עמה במגע. נבחנת בדיקת כל שרי הקבינט

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/03/20 15:01 כב באדר התשפ

נגיף הקורונה: שופט ואחות חדר מיון נדבקו
קורונה. אילוסטרציה, צילום: דוד כהן, פלאש 90

שופט בית משפט השלום בראשון לציון אובחן היום (ד') כחולה בנגיף. השופט הוא מרדכי פירר - ומשום שהוא ניהל את הדיון בעתירה נגד הפיכת מוסד גריאטרי בעיר לבית חולים למבודדים, שורה של בכירים שהשתתפו בו ייכנסו לבידוד, בהם ראש העיר רז קינסטליך ושלושה עובדים של משרד הבריאות. מעבר לשופט פירר, נמצאים עוד 24 שופטים בבידוד.

כמו כן, דוברות בית החולים הדסה עין כרם מודיעה כי אחות חדר המיון אשר חשה ברע נמצאה חיובית לקורונה. מתחקיר מיידי עלה כי נדבקה במסיבה בה השתתפה עם מספר נדבקים נוספים. היא מטופלת במתחם למחלות מתפרצות הממוקם בנפרד ממחלקות ומבניין בית החולים ומצבה קל.
במקביל מתקיימת חקירה אפידמיולוגית לזיהוי כל מי שבא במגע איתה.

מהדסה נמסר כי "הדסה רגישה מאד לבריאות הצוות והמטופלים של בית החולים, אנשינו מקפידים על בדיקת החום לכל נכנסי בית החולים - כולל אנשי הצוות. כל מי שמגיע מאיזור נגוע או עם חום, לא נכנס לשערי הדסה. הדסה יצאה למבצע ענק של סיקור אוכלוסיה החולה בקורונה בכל רחבי הארץ, יחד עם משרד הבריאות ומד״א ובשילוב סטודנטים מתנדבים, מגדילים לעין ארוך את מיפוי החולים בקהילה כדי שאפשר יהיה לשחרר את המשק לחזור לעבודה".