איך התגברו על הקורונה בהונג קונג? שליח חב"ד מסביר

רק 162 חולים מתוך 9 מיליון תושבים, ונכון לעכשיו נראה שהמגפה דועכת כמעט לגמרי. שליח חב"ד להונג קונג, הרב ישראל ליברמן, מסביר בסרטון כיצד התמודדו בהונג קונג עם הנגיף המסוכן, ומה אנחנו בישראל צריכים ללמוד מכך

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/03/20 12:08 כב באדר התשפ

איך התגברו על הקורונה בהונג קונג? שליח חב"ד מסביר
קורונה בהונג קונג, צילום: shutterstock

162 חולים מתוך 9 מיליון תושבים, 81 מחלימים וארבעה נפטרים. הונג קונג, העיר הסינית המקיימת אוטונומיה, היא אחד המקומות הצפופים בעולם, ומהווה למעשה חלק מהמדינה בה התפרצה הקורונה לראשונה. עם זאת, היא אחד המקומות בו נרשמו, נכון לעכשיו, אחוזי ההידבקות הנמוכים ביותר בנגיף המסכן את העולם כולו.

שליח חב"ד להונג קונג, הרב ישראל ליברמן, פרסם סרטון ברשת בו הוא מסביר מה לדעתו עשו נכון בעיר, איך התגברו התושבים על המגפה, ומה אנחנו צריכים לעשות כדי שהמצב בישראל יהיה דומה או קרוב לכך.

https://www.youtube.com/watch?v=hgw6Cu7Cd3Y&feature=emb_logo

"לא אגיד לכם שלא היינו בפאניקה", הוא מספר. "היינו בפאניקה אדירה כולנו, כל הקהילה, משפחות עם ילדים, מטיילים". 

"אני רוצה לשתף אתכם מה הולך פה. אזרחי הונג קונג בכל השנים שאנחנו חיים פה, ממושמעים להוראות הממשלה. זה לא ייאמן: כאשר יש תור לאוטובוס כולם עומדים, ניצבים, ויש כבוד האחד לשני. כאשר פרצה הקורונה הממשלה הכריזה על הוראות בטיחות, ואנחנו רואים איך 99 אחוז הולכים עם מסיכות, נדיר לראות בנאדם בלי מסכה. בכל מקום יש מתקנים לחיטוי ידיים. רק ככה המספרים לא עולים. אנשים מבריאים וחוזרים הביתה".

הנחיות משרד הבריאות בישראל