פותח פער: ביידן הביס את סנדרס בפלורידה

הבחירות בארצות הברית: ההליך במפלגה בדמוקרטית לבחירת מועמדם לנשיאות ממשיך למרות הקורונה. ביידן הביס את סנדרס בפלורידה וניצח גם באילינוי ובאריזונה. הבטיח להיאבק בנגיף ובטראמפ

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/03/20 09:06 כב באדר התשפ

פותח פער: ביידן הביס את סנדרס בפלורידה
ביידן. מוביל, צילום: גילי יערי / פלאש 90

ג'ו ביידן ממשיך להביס את יריבו במרוץ הדמוקרטי לנשיאות, ברני סנדרס. הלילה (ד') ניצח בפער עצום בפלורידה את יריבו מהפלג השמאלי יותר במפלגה הדמוקרטית, וצפוי, לפחות לפי הדיווחים בארצות הברית לנצח גם באילינוי ובאריזונה, שתי המדינות הנוספות שהשתתפו בהצבעה הלילה, שנערכה בצל החששות הכבדים מהתפשטות נגיף הקורונה.

פלורידה הייתה המדינה הגדולה בסבב הנוכחי, והיא תחלק 219 צירים (לפי שיעור תמיכה יחסי, ולא בשיטת "המנצח זוכה בכל"). כאשר התקשורת בארה"ב חזתה שם ניצחון ברור לביידן. מספירת הקולות ב-91% מהמחוזות בפלורידה, ביידן מוביל בפער עצום עם 61.6%, לעומת 22.8% לסנדרס.

פלורידה נחשבת כמדינה יחסית "מתנדנדת" בין הדמוקרטים לרפובליקנים, ב - 2016 ניצח בה טראמפ בפער של 1.2 אחוז. כאשר הביקורת של סנדרס על ישראל, אולי היוותה אחד מן הגורמים המרכזיים להפסדו, בעקבות הקהילה היהודית הגדולה שם, כמו גם דברי השבח לפידל קסטרו, אשר אינו אהוד בקרב יוצאי קובה בארה"ב.

מדינה גדולה נוספת שהשתתפה אתמול בפריימריז היא אילינוי, שתחלק 155 צירים. כלי התקשורת האמריקניים הכריזו הלילה שגם בה מביס ביידן את סנדרס. מספירת הקולות ב-84% מהמחוזות עלה כי ביידן מוביל גם באילינוי בפער גדול, עם 59.1% לעומת 36.1% לסנדרס. לפנות בוקר להתפרסם התוצאות גם מאריזונה, שתחלק 67 צירים. מספירה חלקית של הקולות, ב-67% מהמחוזות, עלה כי ביידן מוביל עם 42.7% וסנדרס שני עם 29.7%. כלי התקשורת האמריקניים הכריזו במהרה כי ביידן ינצח גם שם. ביידן, יצוין, הוביל בכל שלוש המדינות בסקרים שפורסמו לפני ההצבעה.