למרות ההנחיות: עובדי הממשלה מגיעים כרגיל לעבודה

משרדי האוצר והעבודה עובדים במרץ על גיבוש הרשימות של המפעלים והעובדים החיוניים למשק, לאחר פרסום ההנחיות החדשות של משרד הבריאות. בנתיים, עוד אין הסכמות. "כאוס, כולם ממשיכים להגיע לעבודה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/03/20 10:16 כב באדר התשפ

למרות ההנחיות: עובדי הממשלה מגיעים כרגיל לעבודה
הקורונה בישראל. אילוסטרציה, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נציב שירות המדינה, פרופ'דניאל הרשקוביץ' מגלה בראיון לגל"צ הבוקר (ד') שבניגוד להוראות רה"מ נתניהו על מעבר המגזר הציבורי למתכונת לשעת חירום מהיום, ויציאת עובדים שאינם מוגדרים חיוניים לחופשת פסח מוקדמת: "הממשלה עדיין לא הוציאה תקנות לשעת חירום, וכל עוד אין - העבודה בממשלה נמשכת כרגיל"

בהודעה שפורסמה לעובדים במשרדי הממשלה נכתב: "בוקר טוב לכל העובדים, התקבלה הודעת נציבות שירות המדינה כי טרם הותקנו התקנות לשעת חירום. על כן, העבודה היום, מתקיימת כרגיל. עובד המעוניין לצאת לחופשה, על חשבונו, רשאי לעשות כן. כל מי שיכול מתבקש להפיץ הודעה זו ככל שניתן בין העובדים, תודה ויום טוב לכולנו".

על פי ההנחיות החדשות במשרדי האוצר והעבודה היו אמורים לגבש עד הבוקר את רשימות העובדים החיוניים בכל אחד מהמקומות, גם בממשלה וגם במפעלים. היום כל המפעלים הלא חיוניים היו אמורים כבר לרדת ל-30% תפוקה, ובמשרדי הממשלה היו אמורים לעבוד רק עובדים חיוניים.

אנשי משרד האוצר והעבודה, שאחראים על גיבוש הרשימות, ישבו אתמול (ד') עד השעות המאוחרות של הלילה כדי להשלים זאת, אך לא סיימו להגיע להסכמות.

ביקורת חריפה נמתחה על פקידי האוצר והעבודה: "יש כאוס במשרדי הממשלה. לא עדכנו במשך שנים את רשימות המפעלים החיוניים ועכשיו זה מרוץ נגד הזמן". מנגד, באוצר אומרים, "הייתה רשימת מפעלים חיוניים לשעת חירום אזרחית ורשימה לשעת חירום מלחמתית - אבל אין רשימה לשעת חירום בריאותית"