מועצת גדולי התורה: "יש להישמע להנחיות משרד הבריאות"

הקורונה בציבור החרדי: מועצת גדולי התורה של אגו"י, אדמו"רים, רבנים וראשי ישיבות יצאו בקריאה והוראה לציית להנחיות משרד הבריאות שהן בגדר פיקוח נפש

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/03/20 07:57 כב באדר התשפ

מועצת גדולי התורה: "יש להישמע להנחיות משרד הבריאות"
מועצת חכמי התורה, צילום: דוברות ש"ס

באיחור רב, ולאחר ביקורת רבה, נראה שבציבור החרדי מתחילים להתעורר ולהתריע על התפשטות הקורונה. מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, אדמו"רים, רבנים וראשי ישיבות, הוציאו הוראה לציית להנחיות משרד הבריאות "שהן בגדר פיקוח נפש"

קול קורא מועצת גדולי התורה

קול קורא מועצת גדולי התורהצילום: יחצ

כמו כן, גם הרב גרשון אדלשטיין, ראש ישיבת פוניבז' בבני ברק, נשיא מועצת גדולי התורה של דגל התורה ונשיא ועד הישיבות, הנחה : "לשמור על כללי הזהירות הידועים כבר שהתפרסמו כבר ולא לזלזל הזה". את הדברים אמר בשיעור שמסר, שלאור המצב וההנחיות, הועבר בשידור חי בקו טלפוני ייעודי, כאשר רק כמניין משתתפים נטלו בו חלק, בפועל, תוך שהם שומרים על מרחק ראוי.

גם האדמו"ר מגור הצטרף לקריאות: "דברים אלו אינם המלצה בלבד אלא חובה גמורה", נכתב על הנחיות משרד הבריאות, בקול קורא נוסף שפורסם על יד החסידות.

ובארצות הברית, האדמו"ר מסאטמר קיים הלילה שיחה עם אנשי הבית הלבן ועודכן על התפשטות הקורונה בארה"ב. בסיומה של השיחה הוחלט על סגירת כל מוסדות הלימוד של החסידות ל-15 יום.

נזכיר, קריאות אלו של הרבנים מגיעות לאחר ביקורת רבה כלפי הציבור החרדי על אי ההקשבה להנחיות וקיום אירועים וחתונות עם מספר משתתפים גבוה מהמותר בהנחיות. בתמונות שפורסמו אתמול (ג') נראים כ -150 חסידים חוגגים בחתונה של בני אדמו"רים בבית שמש. המשטרה אף עצרה הלילה את מארגני החתונה בחשד לאי עמידה בהוראות הנחיות משרד הבריאות.