הרבנים הראשיים: מקוואות הטהרה עומדים בכל התנאים הנדרשים

הרבנים הראשים לישראל, יחד עם כלל חברי מועצת הרבנות הראשית, ובהתייעצות עם הנהלת משרד הבריאות, קבעו כי מקוואות הנשים עומדים בתנאים הנדרשים המאפשרים את המשך פעילותם

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 17/03/20 18:47 כא באדר התשפ

הרבנים הראשיים: מקוואות הטהרה עומדים בכל התנאים הנדרשים
מועצת הרבנות הראשית, צילום: שלומי כהן\פלאש 90

הרבנים הראשיים, הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו וחברי המועצה מתייחסים למקוואות הנשים וחשש ההדבקה בנגיף הקורונה. הרבנים כותבים כי אין כל בעיה במקוואות הטהרה ויוצאים נגד הדעה כי ניתן לטבול באמבטיה בבית.

"לאחר שבררנו את הנושא, בהתייעצות עם הנהלת משרד הבריאות, עולה כי מקוואות הטהרה עומדים בכל התנאים הנדרשים ואין כל חשש חלילה להיפגע או להידבק. המקוואות מחוטאים ומפוקחים כראוי. הגיע אלינו מידע שיש מי שרוצה להורות שאין צורך בימים אלו להיטהר ע"י טבילה במקווה ובפיו הצעה שבתנאים מסוימים אין צורך לטבול במקווה טהרה אלא אפשר גם בדרך אחרת. ראינו את אשר כתב והננו להביע את דעתנו, דעת תורה, שאין להעלות על הדעת אפשרות כזאת. מאז ומעולם היו כאלה שהביעו דעתם הנפסדת בנושא חשוב זה, ורצו לומר שלכאורה אין הבדל בין "מקווה טהרה" או מים שאובים באמבטיה בבית, ועוד ניסו לחזק טענתם שאמבטיה בבית היגיינית יותר".

מכתב הרבנות הראשית

מכתב הרבנות הראשיתצילום: ללא

"על נשות ישראל לידע כי אין בטבילה באמבטיה או בבריכה שום טהרה, כל הרעיונות של כמות מים גדולה טובים רק לניקיון והיגיינה ומי שעושה כן נשארת עדיין בטומאתה. עליה לדעת שכל עוד לא טבלה במקווה כשר הרי היא כנידה גמורה ואסורה לבעלה. טהרה כהלכתה היא כהוראת השולחן ערוך וכמסורת ישראל".

הרבנים מסיימים את מכתבם בחיזור לנשות ישראל: "יודעים אנו את מסירות הנפש של נשות ישראל על שמירת טהרת הבית ואנו מחזקים בזאת את ידיהן, המשיכו לשמור על קיום ההלכה כראוי ואל תשעו אל דברי שקר והצעות שווא, כי בנפשנו הדבר".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן