נתניהו הודף את טענות כחול לבן: "עיכוב של שעה בהחלת התקנות היה מביא למותם של רבים"

ראש הממשלה טוען כי האשמותיהם של גבי אשכנזי ובני גנץ בדבר מחטף שעשה כדי להחיל את תקנות החירום אינן נכונות. "הדיון בוועדת חוץ וביטחון התמהמה ויכול היה להימשך ימים רבים, פעלתי במהירות"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 17/03/20 12:14 כא באדר התשפ

נתניהו הודף את טענות כחול לבן: "עיכוב של שעה בהחלת התקנות היה מביא למותם של רבים"
נתניהו. כופר בטענות, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר שבכחול לבן תקפו את החלטת ראש הממשלה לאכן את הטלפונים הניידים ואף טענו כי ממשלת ישראל ביצעה מחטף כשהחילה את תקנות החירות, ראש הממשלה בנימין נתניהו לא נשאר חייב ואומר: "אני דוחה על הסף את הטענות"

ראש הממשלה מסביר כי החלת תקנות החירום היו נחוצות בעת הזו. "כיוון שהמגפה מתפשטת בקצב עצום, עיכוב אפילו של שעה אחת בשימוש בכלים הללו יכול להביא למותם של ישראלים רבים מאוד, כפי שקורה עם מותם של אלפים באיטליה ובמקומות אחרים בעולם" מסביר ראש הממשלה, "לאחר שהדיון בוועדת חוץ וביטחון התמהמה ויכול היה להימשך ימים רבים, פעלתי במהירות, יחד עם משרד הבריאות והיועץ המשפטי לממשלה, כדי לאפשר שימוש מיידי בכלים הדיגיטליים שיכולים להאט את התפשטות המגפה בישראל ולהציל ממוות אזרחים רבים. "

עוד מוסיף ראש הממשלה: "ההחלטה נוסחה על ידי היועמ"ש ומשרד הבריאות ואושרה פה אחד בממשלה. ההחלטה תקפה ל-14 יום, ובזמן הזה ועדת חוץ וביטחון  תוכל להעיר את הערותיה ביחס לשימוש בכלי". נזכיר, כי מוקדם יותר היום תקף יו"ר ועדת חוץ וביטחון, חבר הכנסת גבי אשכנזי, את החלטת רה"מ. אשכנזי טען כי ההחלטה התקבלה במחטף ודרש לכנס דיון בנושא בהקדם.

גם יו"ר כחול לבן בני גנץ הצטרף להאשמות ואמר: "אנחנו נמצאים בתקופה חריגה שבה, לצערי, יש צורך לנקוט באמצעים חריגים על מנת להציל חיים. יחד עם זאת - אסור לעשות זאת במחטף ובלי פיקוח. כחול לבן תעמוד על כך שוועדת החוץ והביטחון כמו גם ועדה מיוחדת לנושא הקורונה, ועדת הכספים וועדות נוספות, יוקמו כבר היום בכדי לפקח על התהליכים ולאשר תקנות נדרשות לעת הזו