מרים פרץ לכיפה: "החלטת בנט היא בשורה לא פשוטה למשפחות"

כלת פרס ישראל למפעל חיים, ששכלה את שני בניה, לקחה קשה את ההחלטה שלא לקיים את טקסי חללי מערכות ישראל עם קהל. "מה שחשוב לי זה לעמוד ליד הקבר בזמן הצפירה. אולי אסתפק בלעמוד מול הר הרצל כשעיניי נשואות אליהם" אמרה פרץ בכאב. על ההחלטה עצמה אמרה: "זו החלטה נכונה, והיא מגיעה חודשיים לפני האירוע כדי להכין את הלבבות"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 17/03/20 09:56 כא באדר התשפ

מרים פרץ לכיפה: "החלטת בנט היא בשורה לא פשוטה למשפחות"
מרים פרץ. בשורה קשה, צילום: פלאש 90

שר הביטחון נפתלי בנט הורה על סגירת טקסי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל. מי שקיבלה את הבשורה באופן קשה היא מרים פרץ, ששכלה את בניה אוריאל ואלירז ז"ל, עת שירתו בשורות צבא ההגנה לישראל. פרץ טוענת כי החלטת השר הגיונית נוכח משבר הקורונה, אך אינה פשוטה. "זו בשורה לא פשוטה למשפחות וגם לי באופן אישי. אני חושבת ששר הביטחון עושה נכון עם ההחלטה, הוא מכין את האנשים לכך שלא יוכלו לבקר את היקר להן מכל, אבל לי זה קשה"

"זה לא הטקס עצמו שחשוב לי, מה שחשוב לי זה לעמוד ליד הקברים שלהם בשעת הצפירה" הסבירה פרץ, "אני עוד לא יודעת מה אעשה אבל יש פתרונות. אולי אפילו לעמוד אל מול ההר כשהעיניים שלי נשואות לכיוונם. אבל זה יהיה קשה"

פרץ טענה כי החלטתו של בנט תפסה אותה שבוע וחצי לפני האזכרה לבנה אלירז, וטענה כי המגפה הגיעה עבורה בתזמון גרוע במיוחד. "אני לא יודעת מה לעשות ומי יוכל להיות באזכרה, שיתפה פרץ במאחורי הקלעים, "אני רוצה שיהיה שם לפחות מניין כדי לומר קדיש, אבל לך תדע, אולי יחליטו במשרד הבריאות על התקהלות מצומצמת יותר. כך או כך, אנחנו נשמע להנחיות משרד הבריאות"

"למען האמת אני תכננתי לעלות להר הרצל כבר בימים אלו ולהדליק נר לבנים, לבקש מהם סליחה על כך שהשנה לא נוכל לעלות אליהם לרגל. זו שעה קשה למשפחה. אני גם לא יודעת מה אעשה ביום הזיכרון עצמו. אני צריכה להתייעץ עם רופא המשפחה ולראות מה אני עושה. בנוסף לכך, תחשוב שכל החברים וקרובי המשפחה לא יוכלו לפקוד את הקברים, זה נורא. אבל אני בטוחה שהחברים גם אם לא יעלו לקברים, יזכרו היטב את הבנים שלי".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן