משבר הקורונה: מניין החולים בנגיף מוסיף לטפס

הנגיף מוסיף להתפשט בעצמה. משרד הבריאות מעדכן כי 304 בני אדם בישראל אובחנו כנשאים של הנגיף לאחר בדיקות שעברו. ראש הממשלה עדכן: "ייעשה שימוש באמצעים טכנולוגיים למיגור הנגיף"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 17/03/20 09:02 כא באדר התשפ

משבר הקורונה: מניין החולים בנגיף מוסיף לטפס
משבר לאומי. מניין הנדבקים מזנק, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

משרד הבריאות מעדכן הבוקר (ג') כי מניין הנדבקים בנגיף הקורונה מוסיף לזנק, ועומד על 304 בני אדם. זאת לאחר שאמש המניין אינו חצה את רף ה- 300. משרד הבריאות מעדכן כי מבין הנדבקים החדשים - שלושה עובדים של המעבדה המרכזית לנגיפים. זינוק הנדבקים מדרדר את המשבר ומתרחש על רקע הרחפת הצעדים הלאומיים לבלימת המשבר. 

נזכיר, כי אמש הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי ייעשה שימוש באמצעים אלקטרוניים למיגור נגיף הקורונה ואיתור אנשים העשויים להדביק את קרבתם בנגיף המסוכן. "הממשלה תאשר הלילה (אמש) תקנות לשעת חירום שיאפשרו שימוש באמצעים דיגיטליים למלחמה בקורונה. האמצעים יעזרו לנו מאוד לאתר את מיקום החולים ולעצור את התפשטות הנגיף".

עם זאת, צעדים אלו של ראש הממשלה לא התקבלו בעין יפה אצל חלק מהאנשים במה שנתפש על כחדירה מוגזמת לפרטיות האזרחים. מי שביקש להתייחס לעניין הוא ראש שירות הביטחון הכללי נדב ארגמן שהסביר הבוקר כי הוא מבין את המצב העדין בו נמצאת המדינה, אך הבטיח לפעול באופן שלא יחרוג דרמטית מגבולות הטעם הטוב. "המידע על הקורונה לא יישאר במאגרי המידע של השב"כ, השימוש בו ייעשה רק על מנת להציל חיי אדם" הסביר ארגמן, והודיע כי כוח אדם מצומם במיוחד יעסוק בעניין.