מפלס הכנרת מזנק שוב, רגע לפני שבוע חורפי נוסף

האגם הלאומי מוסיף להתמלא. מדידות שנעשו מעלות כי המפלס עולה בסנטימטר נוסף ביממה האחרונה. לכנרת מלאה חסר כרגע קצת יותר מחצי מטר

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 17/03/20 08:39 כא באדר התשפ

מפלס הכנרת מזנק שוב, רגע לפני שבוע חורפי נוסף
הכנרת. לא מפסיקה לעלות, צילום: משה שי, פלאש 90

מפלס הכנרת מוסיף לזנק, רגע לפני שבוע חורפי נוסף. על פי מדידות שנערכו הבוקר (ג') על ידי איגוד ערים כנרת, המפלס מוסיף לטפס בסנטימטר נוסף ביממה האחרונה, מה שמביא את האגם הלאומי להיות רחוק עד לכדי 0.66 מטרים מלהתמלא לחלוטין.

הכנרת. ממשיכה לזנק

הכנרת בשיאצילום: shutterstock

כמו כן, המפלס מתרחק משמעותית מהקו האדום התחתון שסימל את השפל בו היתה נתונה הכנרת משך שנים, והוא רחוק ממנו ביותר משלושה וחצי מטרים. נכון להיום, גובה המפלס עומד על 209.46- מטרים, והוא רחוק כאמור קצת יותר מחצי מטר מהקו האדום העליון, המתנשא לגובה של 208.80- מטרים. 

בנוסף, מפלס הכנרת צפוי לזנק דרמטית בשבוע הקרוב. תחזית מזג האוויר מהבוקר צופה גשמים רבים באזור הצפון, כמו גם שלג שירד על החרמון שייהפך למים שיוסיפו גם הם לאגם. נציין, כי בכנרת כבר נערכים לעונת הרחצה, כאשר באיגוד ערים כנרת החלו בעבודות לחיזוק תשתיות המצילים בחופים השונים. 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן