נדב ארגמן: "מידע על הקורונה לא ישמר במאגרי השב"כ, אנו מודעים לרגישות"

ראש שירות הביטחון הכללי התייחס לאחריות החדשה שקיבל ארגונו, וזאת בשל משבר הקורונה הדורש מעקב אחר אזרחים. "שימוש במידע ייעשה רק לצורך מתן הנחיות שתכליתן הצלת חיי אדם"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 17/03/20 08:29 כא באדר התשפ

נדב ארגמן: "מידע על הקורונה לא ישמר במאגרי השב"כ, אנו מודעים לרגישות"
ארגמן. מודע למצב הרגיש, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שירות הביטחון הכללי קיבל לידיו את אחריות המעקב למניעת התפשטותנגיף הקורונה באופן סופי, כך על פי החלטת ממשלה מהבוקר (ג'). מגפת הקורונה הביאה עמה הצורך לוודא כי אזרחים נשמעים להנחיות, וראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי ייעשה שימוש באמצעים טכנולוגיים על מנת לאכוף את ההנחיות, אולם באפון עדין שאינו פולש לחיי האזרחים. 

מי שביקש להתייחס לנטל המעקב שנחת עליו, הוא ראש השב"כ שאמר הבוקר: "שירות הביטחון הכללי נענה לבקשת הדרג המקצועי במשרד הבריאות מתוך אחריות לאומית והבנה שיש בידינו לסייע בהצלת חיים של אזרחי מדינת ישראל. הפניה התקבלה בשב"כ, לאחר שהתברר שלרשויות אחרות במדינה אין את היכולות הטכנולוגיות הנדרשות, כדי לסייע במאמץ זה"

"לאחר שהתקיים ברור ראשוני ממנו עלה כי לשב"כ היכולות המתאימות, התקיימה שורה של דיונים עם גורמי משרד המשפטים, בראשות היועץ המשפטי לממשלה, אשר נתן את אישורו לשילוב היכולות הטכנולוגיות של שב"כ במאמץ הלאומי, לצורך הצלת חיים. שב"כ ער לכך שמדובר בעיסוק החורג מפעילותו השוטפת בסיכול טרור ולכן הבקשה נדונה ואושרה על ידי היועמ"ש לממשלה ונקבעו מנגנוני פיקוח ובקרה סדורים בתהליך" הוסיף ארגמן.

"כראש שירות הביטחון הכללי, אני מבקש להבהיר כי רגישות העניין ברורה לי היטב ועל-כן הוריתי כי רק קבוצה מצומצמת מאוד של אנשי שירות תעסוק בנושא וכן כי המידע לא ישמר במאגרי השב"כ", הוסיף ארגמן, כמו כן, המידע ימסר ישירות למנכ״ל משרד הבריאות או לראש שירותי בריאות הציבור, אשר יעשו שימוש במידע רק לצורך מתן הנחיות שתכליתן הצלת חיי אדם"

"אני מבקש להדגיש כי שב"כ לא יעסוק בשום שלב באכיפה או פיקוח על חייבים בבידוד. הסיוע הטכנולוגי שנתבקש השב"כ לספק למשרד הבריאות, נועד לתכלית אחת בלבד- הצלת חיי אדם. הסיוע יבוצע אך ורק על-פי הנדרש, לצורך התמודדות עם התפשטות המגיפה ותחת מגבלות וריסונים ברורים ומוגדרים, אשר סוכמו עם הגורמים המשפטיים הבכירים במדינה" הבהיר ארגמן

"ייעודו של  שירות הביטחון  הכללי הוא בראש ובראשונה להציל חיי אדם, מפני איומי טרור, ובנסיבות החריגות אליהן נקלעה מדינת ישראל מעמיד השירות את יכולותיו להצלת חיים, במסגרת המאמץ הלאומי הנוכחי. כראש שירות הביטחון הכללי, אני סבור כי במצב הדברים שתואר לעיל, נכון וראוי  ששב"כ יירתם  למשימה הלאומית, לא יעמוד מנגד, ויתרום מיכולותיו הייחודיות למאבק בהתפשטות הנגיף" סיים ארגמן את דבריו. 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן