התפשטות הנגיף באירופה: סגר כללי בצרפת

יותר מ- 2000 מתים מקורונה באיטליה. 349 מתים מהם ביממה האחרונה, 28 אלף חולים אובחנו. ספרד סוגרת את גבולותיה היבשתיים, ובבריטניה ראש הממשלה אמר לאזרחים: "חדלו מקשר לא חיוני"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/03/20 21:37 כ באדר התשפ

התפשטות הנגיף באירופה: סגר כללי בצרפת
קורונה, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

נגיף הקורונה ממשיך להתפשט באירופה. בצרפת הוכרז הערב  (ב') על סגר כללי. באיטליה, דווח הערב על 349 בני אדם שמתו מנגיף הקורונה רק ביממה האחרונה, מניין המתים עלה בכך ל- 2,158, מספרם של הנדבקים באיטליה- מוקד ההתפרצות הגדול באירופה עומד על 27,080. כאשר עדיין לא התקבלו כלל הנתונים מצפון איטליה. נציין כי 2749 חולים כבר הבריאו. 

ספרד הודיעה כי תסגור את גבולותיה היבשתיים החל מהלילה בחצות (שעון מקומי),על מנת לנסות להאט את קצב התפשטות הנגיף. הכניסה למדינה תתאפשר רק לספרדים, תושבי קבע, דיפלומטים, עובדים מעבר לגבול ואנשים עם נסיבות מוצדקות להיכנס לשטח המדינה.

בבריטניה, שם עלה מספר המתים ל- 53 ומספר הנדבקים ל - 1543. אמר ראש הממשלה בוריס ג'ונסון שהבריטים צריכים להימנע מכל קשר לא חיוני זה עם זה, ולהימנע גם מנסיעות מיותרות כדי להאט את התפשטות הנגיף. "הגיע הזמן שכולם יחדלו מקשר לא חיוני עם אחרים ולהפסיק את כל הנסיעות המיותרות", הוא אמר במסיבת עיתונאים. ג'ונסון הוסיף שאנשים צריכים להימנע מלצאת למקומות בילוי כמו פאבים, מועדונים ותיאטראות.

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל הודיעה על שורה של הגבלות במטרה להאט את קצב התפשטות הנגיף, אך הוסיפה שהממשלה תנסה למזער את ההשפעה על הכלכלה. מרקל אמרה שרוב החנויות שאינן מכולות ייסגרו ומסעדות יצמצמו את שעות הפעילות ויצטרכו להבטיח מרחק מינימלי בין שולחנות. בבתי החולים יוגבלו ביקורי החולים לאחד ביום. מוסדות תרבות ובידור ייסגרו גם כן ונסיעות לחופשה, בין אם בגרמניה או בחו"ל, ייפסקו למשך תקופת החירום. מספר הנדבקים בגרמניה זינק היום ביותר מאלף איש ועומד כעת על 6,012. מניין המתים עומד על 13 בני אדם.