המספר ממשיך לעלות: 298 חולי קורונה בישראל

משרד הבריאות ממשיך לעדכן את מספרי החולים, שמטפסים במהירות. מסתמן צמצום בתחבורה הציבורית, והגבלות נוספות כדי למנוע התפשטות מהירה של הנגיף בישראל. נתניהו הכריז על שורת צעדים והגבלות נוספות

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 16/03/20 21:47 כ באדר התשפ

המספר ממשיך לעלות: 298 חולי קורונה בישראל
הקורונה בישראל. אילוסטרציה, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מספר חולי הקורונה ממשיך לטפס. נכון לשעה 21:45 הערב (ב') הודיע משרד הבריאות כי בישראל ישנם 298 חולים מאומתים בנגיף. מדובר בעלייה של 50 חולים מאז הבוקר, והמספרים ממשיכים לעלות במהירות.

נתניהו הודיע: הממשלה תקיים מעקב דיגיטלי למנוע את התפשטות הקורונה

הנתונים המלאים

הנתונים המלאיםצילום: דוברות משרד הבריאות

בתוך כך, במשרד ראש הממשלה נמשכים במהלך כל היום הדיונים על החרפת הצעדים והמשך ההתמודדות עם התפשטות הקורונה. במשרד הבריאות דורשים להשבית באופן מוחלט את המשק, כדי למנוע כמה שיותר מגע בין בני אדם, אך במשרד האוצר מתנגדים בתוקף.

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, אמר מוקדם יותר ל-ynet: "אנחנו מתכננים לפעול בפיקוח מוגבר על אוכלוסייה מעל גיל 70, שהיא בסיכון. ייתכן שנבקש מאנשים פחות לצאת מהבית אלא לסידורים הכרחיים. בממשלה שוקלים סגר על כלל האזרחים ואם זה יקרה אז כל שכבות הגיל יתבקשו להישאר בביתם עד שייאמר אחרת".

הקורונה בישראל. אילוסטרציה

הקורונה בישראל. אילוסטרציהצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר הכלכלה, אלי כהן, הסביר בראיון לחדשות 12 כי השבתה מוחלטת של המשק הינה צעד שעלותו צפויה להיות עשרות מילארדי שקלים, וזינוק חד באבטלה בישראל. 

נכון להערב מסתמן כי לא יוחלט על מצב חירום מלא והשבתת המשק לגמרי, אלא יבוצע "דילול" של העובדים במגזר הציבורי והפרטי, עד רמת השארת 30 אחוזים מכמות העובדים בלבד, בכל מקום עבודה. בנוסף, נשקל צמצום של קווי התחבורה הציבורית וקווי הרכבת, זאת לצד ההמלצה של משרד הבריאות להימנע כליל מנסיעה בתחבורה הציבורית.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן