הרכבת הממשלה: בנט סירב להצעת גנץ לפגישה

בני גנץ החל בסבב הטלפונים לראשי הסיעות. השיחות הראשונות היו לעמיר פרץ ואביגדור ליברמן, עמם סיכם להיפגש בקרוב. נפתלי בנט שקיבל גם הוא שיחה מגנץ סרב להיפגש עמו: "עד שתתנער מתמיכתה של הרשימה המשותפת תומכת המחבלים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 16/03/20 13:49 כ באדר התשפ

הרכבת הממשלה: בנט סירב להצעת גנץ לפגישה
בני גנץ. פתח בשיחות, צילום: פלאש 90, גילי יערי

לאחר שהעניק הנשיא ראובן ריבלין את המנדט להקמת הממשלה ליו"ר כחול לבן, בני גנץ, פתח גנץ בשיחות עם ראשי הרשימות. הראשנים לקבל שיחה: יו"ר העבודה-מרצ עמיר פרץ ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, עמם סיכם להיפגש בקרוב. מי שסירב לגנץ הוא יו"ר ימינה, שר הביטחון נפתלי בנט.   

מכחול לבן נמסר: "יו"ר כחול לבן, רא"ל (במיל') ח"כ בני גנץ, שוחח לפני מספר דקות עם יו"ר ימינה ושר הביטחון, ח"כ נפתלי בנט, בעקבות קבלת המנדט להרכבת הממשלה. גנץ עידכן כי בכוונתו לפעול להקמת ממשלה רחבה ככל הניתן שתתמודד עם האתגרים המשמעותיים של מדינת ישראל בעת הזו. גנץ הזמין את בנט להיפגש ואמר לו כי הוא נכון לסייע לו ככל הנדרש בתפקידו בעת הזו". 

ומנגד, בימינה הבהירו שלא יכנסו לממשלה שתהנה מתמיכת הרשימה המשותפת: "יו"ר כחול לבן, בני גנץ, התקשר כעת לשר הביטחון ויו"ר ימינה, נפתלי בנט, לאחר קבלת המנדט מנשיא המדינה. השר בנט קרא לגנץ להיכנס עוד היום לממשלת חירום לאומית בראשות בנימין נתניהו על מנת לצלוח את משבר הקורונה, ולאחר מכן תשוב המערכת הפוליטית אל המצב הנוכחי. שר הביטחון אמר לגנץ כי לא ייפגש עמו כל עוד מפלגתו לא תתנער מתמיכתה של הרשימה המשותפת תומכת המחבלים". 

גנץ שוחח גם עם יו"ר יהדות התורה ושר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן. מלשכת השר ליצמן נמסר: "יו”ר כחול לבן ח”כ בני גנץ התקשר לשר הבריאות יו”ר יהדות התורה ח”כ יעקב ליצמן. בשיחתו הבהיר השר ליצמן כי כל עיסוקו בימים אלה כשר הבריאות נתון למאבק הלאומי למניעת התפשטות נגיף הקורונה, למען בריאות אזרחי ישראל, וכי אינו עוסק בשום דבר פוליטי אחר. השר ליצמן הדגיש כי בתיאום עם חברו לראשות הסיעה ח”כ גפני, יהדות התורה מאוחדת בתמיכתה בראש הממשלה נתניהו כחלק מבלוק הימין וכי כל בקשה לפגישה יש לתאם מול השר יריב לוין כמרכז בלוק הימין".

תגובתו של יו"ר ש"ס ושר הפנים ח"כ אריה דרעי לשיחה של גנץ היתה דומה לתגובתו של ליצמן: "מיוצג על ידי הבלוק".