משבר הקורונה: הטבות למעסיקים ולעצמאים

השר אקוניס ומנכ״ל הביטוח הלאומי סיכמו על דחיית תשלומים וכן על הקפאת פעולות האכיפה והעיקולים. אקוניס: "בקשת העצמאים והמעסיקים נפלה על אוזניים קשובות והביאה אותנו להחלטה על שורת ההקלות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/03/20 10:24 כ באדר התשפ

משבר הקורונה: הטבות למעסיקים ולעצמאים
השר אופיר אקוניס, צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

שר העבודה והרווחה אופיר אקוניס קיים היום דיון חירום עם צמרת משרדו יחד עם מנכ״ל הביטוח הלאומי, מאיר שפיגלר ומנכ״ל שירות התעסוקה על הקלות לעצמאים ומעסיקים. השר אקוניס הנחה את מנכ״ל הביטוח הלאומי להוציא לפועל שורה של הטבות והקלות עקב משבר הקורונה, וזאת בנוסף להקלות שניתנו לשכירים שפוטרו או שיצאו לחופשה ללא תשלום (חל״ת). 

בין ההטבות אותן סיכמו השר אקוניס והמנכ״ל שפיגלר: 

  1. דחייה של תשלומי ביטוח לאומי וביטוח בריאות של חודש אפריל. 

  2. פריסת התשלום הדחוי של חודש אפריל. 

  3. הקפאה מוחלטת של פעולות האכיפה כולל אי הטלת עיקולים חדשים ודחיית הטיפול בעיקולים קיימים. 

סיכום זה הגיע מתוך הבנה כי דחיית תשלומים למעסיקים בשבועיים לא יועיל להם אלא רק ידחה את התשלום מיד לאחר חג הפסח שכרוך בהוצאות משמעותיות ביחס לימים כתיקונם. 

השר אקוניס אמר: "בימים האחרונים אני בקשר רציף עם כל הגורמים והארגונים המייצגים סקטורים שונים שנפגעו ממשבר הקורונה. למשרד העבודה והרווחה יש תפקיד משמעותי בניסיון להקל ככל הניתן על השכירים והמעסיקים במשק. בקשת העצמאים והמעסיקים נפלה על אוזניים קשובות והביאה אותנו להחלטה על שורת ההקלות״.

מנכ״ל הביטוח הלאומי: "הביטוח הלאומי קשוב לקשיים ומזדהה עם המצוקות איתן מתמודדים בימים אלה המעסיקים והעצמאים ובכוונתי לבחון כל דרך לסייע ולהקל עליהם בתקופה זו. הביטוח הלאומי ימשיך להיות עם ׳יד על הדופק׳ כדי לנסות ולתת לעצמאים זכויות נוספות מעבר לאלה הקיימות כיום".